• Sidika

äter hela tiden...

min dotter är en vecka gammal och är enbart flaskmatad med ersättning, hon sover mycket på dagarna och nätterna men när hon är vaken är hon konstant missnöjd och vill äta hela tiden. tycker det är svårt at veta hur man ska göra då hon äter hela tiden och sen tillslut kaskadspyr upp alltihop...

vad ska man göra? ska man fortsätta ge henne hela tiden?

• Svar på tråden äter hela tiden...
  • Antilopen

Vad är alternativet, ska du låta henne vara hungrig? Jag har ingen erfarenhet av flaskmatning men jag tycker det är självklart att man matar en bebis som vill äta!

• Essforest

Vilka mängder äter hon då? Om hon sover länge emellan så är det ju klart att hon är hungrig när hon vaknar. Förstår att det är svårt nu i början med mängden mjölk man skall ge men det blir nog lättare snart skall du se.

• LV2

Om hon är hungrigt så låt henne äta dom äter oftare i början det gorde min dotter också  Sedan var noga med att rapa henne ofta när hon äter så hon inte spyr så ofta.  Jag tycker det låter lite som din dotter kan ha ont i magen då är dom missnöjda en hel del det är inte så konstigt hon är ju bara 1 vecka gammal de kan få ont i magen av maten ersättning som bröstmjölk. Prova ge henne miniformdroppar vid varje måltid. Jag gav min dotter ersättning och miniformdroppar det hjälpte till mot det onda i magen som hon hade.

• swallow the moon

mata mata. spyr gör de för magmunnen inte är klar än. så mata mata. min är likadan fast 3 veckor idag. läs gärna anna wahlgrens bok - barnaboken. bästa jag gjort i hela mitt liv, då förstår man bebisar min heliga bibel till alla mina barn o dom är nöjda hela tiden, så den hjälper dig på vägen. lycka till o glöm inte att mata lite till innan hon somnar

Svar på tråden äter hela tiden...