• violatricolor

Låter ni andra mata?

Ni som ger flaska från början, låter ni andra än ni som föräldrar mata?

• Svar på tråden Låter ni andra mata?
  • Ess

Ja vi lät min mamma och hans dotter sen innan mata. Ibland när vi var borta så var det någon bekant som ville mata när vi satt och åt själva.

• Ramborg
    violatricolor skrev 2012-05-13 08:11:15 följande:
    Ni som ger flaska från början, låter ni andra än ni som föräldrar mata?

Ja.

Oftast har dottern varit lugn och glad i famnen på den som matar. Har hon varit kinkig nån gång har vi tagit över.
    42.
  • tideloo

Ja mina systrar tyckte det va så mysigt mata så det fick dem göra när de var på besök!! Men annars matade vi!

• Mercurialis

Nej, det hände ytterst sällan. Förvisso hade sonen inget emot att bli matad av någon annan men vi föräldrar ville inte lämna bort matningen "bara för att".

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Coyote

Väldigt sällan. Sonen hade inget emot att bli matad av någon annan, men jag ville hålla den delen för oss själva, för anknytningens skull.

• Mary Jo

Bara min mamma och vi matade,mamma var och är en stor del av hennes liv.

Hon lät sig gärna matas av andra men det ville vi göra själva  

Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
  • En till mamma

Alla som ville fick mata, ser inte någon anledning till att det bara skulle vara jag och maken.

• violatricolor
    Mercurialis skrev 2012-05-13 09:06:42 följande:
    Nej, det hände ytterst sällan. Förvisso hade sonen inget emot att bli matad av någon annan men vi föräldrar ville inte lämna bort matningen "bara för att".

Det är så jag känner också, såvida man inte har barnvakt någon gång.
    Coyote skrev 2012-05-13 09:11:47 följande:
    Väldigt sällan. Sonen hade inget emot att bli matad av någon annan, men jag ville hålla den delen för oss själva, för anknytningens skull.

Precis, tyvärr förstår inte alla i min omgivning det. Vissa verkar rent av tycka att jag är larvig. Någon enstaka gång spelar ju ingen roll men det är lätt att det blir fler och därför vill jag vara tydlig på den punkten.
  • violatricolor
    Mary Jo skrev 2012-05-13 09:22:00 följande:
    Bara min mamma och vi matade,mamma var och är en stor del av hennes liv.

Hon lät sig gärna matas av andra men det ville vi göra själva  

Jag kan förstå det också, om den tredje personen är en stor del av barnets liv, men i vårt fall finns ingen som är tredje viktigast utan utöver oss föräldrar finns några som är lika viktiga som varandra och då skulle ju alla de få mata i så fall.
Svar på tråden Låter ni andra mata?