• två på en gång

Fler barn trots framfall??

Jobbigt jobbigt......., fått bak- och framväggsframfall efter första förlossningen. Jag vill verkligen ha fler barn och gärna föda vaginalt igen. Men hur ska det gå till? Blir inte framfallen 1000 gånger värre av en graviditet till och en vaginal förlossning? Någon som haft liknande problem?

• Svar på tråden Fler barn trots framfall??
  • blomkruka

Längesen du skrev, men jag undrar med...

• sommar2001

Återkommer med svar..
    Ska genomgå min andra förlossning imorgon. Stort barn, "planerad" igångsättning. Fick veta att jag "har" framfall i torsdags, var även då som det blev bestämt att det blir igångsättning. Att jag fått komplikationer efter första barnet var ju ingen nyhet men vad det kallas och hur det faktiskt påverkar var en annan sak. Tur att de äntligen lyssnade annars hade det nog gått riktigt illa om jag hade passerat BF och fått föda ett barn på 5+ kg..

Hade nog tur att BM inte kände hur barnet låg så jag fick komma på extra UL i v 36. Hade annars fått vänta på TUL till v 38.
    BM som gjorde UL lyssnade på vår oro om barnets storlek. Bokade in tid hos förlossningsläkare för att undersöka mina fysiska komplikationer. Han i sin tur ville göra ett extra TUL och sa ganska snart att det bästa för alla är att barnet kommer ut nu.

Läkaren som undersökte mig sa dock inget om att det skulle bli värre. Har inte märkt någon förändring under graviditeten. Han sa dock att jag måste opereras för att återgå till det "normala" när jag är färdig med barnafödande.
    Som sagt jag återkommer när jag är på banan igen.

• sommar2001

Hej igen,

Ja nu var det klart och vilken skillnad. Denna gång gick det mycket mycket bättre än sist.
    Sprucken invändigt men inte alls så farligt, beror på skadorna från förra. Var inte så elastisk just där och barnet kom med handen först. För tidigt att svara på hur det blir men det känns otroligt bra, har gjort saker på 12 Tim som jag inte kunde göra på 1 v sist. Gå, stå, sitta..
    BM höll emot så det inte skulle gå för snabbt påväg ut och det hjälpte verkligen.

TS
    Kontakta spec. MVC så du får en koll av en läkare som kan bedöma skadorna och hur de skulle påverka en förlossning.

Svar på tråden Fler barn trots framfall??