• Gaytjej

Ngn som har två bakåtvända bilstolar i baksätet, varav ena i mitten?

Har du har två bakåtvända bilbarnstolar i baksätet, varav den ena är placerad ena i mitten?

Om så: Vad är det för bil och vad är det för stolar?
    Hur mkt blir förarsätet påverkat av mittenstolen?
    Har du provat ngn kombination som inte har fungerat?

Någon av er som tror något om denna kombination: Britax Hi-Way i mitten och Britax Two Way bakom passagerarstolen i en Volvo V70 av äldsta modellen?

Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • Svar på tråden Ngn som har två bakåtvända bilstolar i baksätet, varav ena i mitten?
  • Sisisisi

Det borde funka utan problem! Kolla i bildtråden, det finns de som har tre bakåtvända i bak i en v70, Tw, hw och duoflex.

Vi hade duoflex på mittenplats i nissan navara och man kunde flytta förarsätet.som man ville

• Caladhiel

Jag har ibland med sonens kusin  bilen och då har jag monterat vår Hi-Way i mitten och en Two-Way bakom passagerarsätet och det funkar jättebra! Det ryms dessutom en vuxen eller ännu en bilstol bakom föraren utan problem. Bilen är en Peugeot 406 kombi årsm. 2001.

• 08 i Skåne

Vi har två Akta Graco Cosmic confort bredvid varandra  och sen en bältesstol på sista platsen. Denna kombination har endast fungerat i vår Volvo V70 och inte i någon av de andra två bilarna vi har haft.  (Renault Laguna och Peugeot 407)

Förarstolen är inställd i ett läge som passar både mig och maken och det funkar hur bra som helst.

Det bästa är nog att ta med sig bilen (bilarna) som man ska använda stolarna i, till Babyland eller annan butik och be att få prova. Vi testade endast våra Cosmic comforts i baksätet när vi köpte till våra två första barn, när sedan nr. 3 kom så kopplade vi ur airbagen fram och tänkte sätta ett barn där.... men det visade sig att vindrutan sluttade lite för mycket för att just en Cosmic confort skulle passa bra fram i den bilen...

• Nomen

Vi har en TwoWay i mitten och en Multitech II bakom främre passagerarsätet. I en Saab 9000. De stolarna är rätt breda, så jag fick pressa ihop dem... Jag o maken har samma inställning på förarstolen, annars kan man ju dra till eller släppa lite på underförankringsbandet. Jag provade med multitechen i mitten, men då blev inte stödbenet tillräckligt sträckt pga kardantunneln samt förvaringslådan som står på den. Jag har bilder i bildtråden. Men då sitter multitechen bakom förarstolen. Funkar det med, men det blev lite onödigt trångt för barnens ben då.

• PerG

Vi har hi-way och two-way bak i en Passat. Two-wayen sitter i mitten eftersom stödbenet på hi-way inte får plats i mitten....

• PerG

Eller blandade jag ihop vilken som hette vad nu? ;).. Den utan stödben sitter i mitten iaf.. ;)

Svar på tråden Ngn som har två bakåtvända bilstolar i baksätet, varav ena i mitten?