• swallow the big moon

Magont, eller vad är de för fel??

Hej, min bebis ammar och får sen flaska med ersättning för att bli nöjd o glad. men senaste tiden så har han skrikit nåt enormt trots att han ammat 20 min och fått 60-90 ml ersättning. Hur var era bebisar första veckorna (2) när ersättnings sattes in??Fick de ont i magen? hårda i magen? Börjar tro att han har kolik. Dela gärna eran erfarenhet hur era bebisar reagerade.  

• Svar på tråden Magont, eller vad är de för fel??
  • Ståaldrigstill

Började ge ersättning vid 5 veckor. Det är ju jättesvårt att säga om han skriker för att han är hungrig, har ont i magen eller om det ens har med ersättningen att göra. Men visst blir de hårdare i magen. Jag gav först NAN för att den sas vara lite snällare mot magen. Ville dock byta märke till och hittade då sempers lemolac. Den gjorde honom inte lika hård i magen och har funkat kanon. Strax innan jag slutade amma, runt 7 månader, bytte jag till den vanliga varianten och då fungerade den fint.

• swallow the big moon

Jag kör sempers nu, men ska man prova utan ko mjölk?? eller är den "sämre" för bebisar? tänker om de har med själva ko mjölken att göra?

• Ståaldrigstill

Om du misstänker mjölkallergi och ammar så tänker jag att du måste vara mjölkfri du med, annars är det ingen vits. Lemolac är inte utan komjölk utan jag har för mig att den är surare och att proteinet är delvis nedbrutet och att det är därför den kan fungera bättre än den vanliga ersättningen. Finns även någon ersättning på Apoteket med snälla bakterier som man kan byta ut vissa mål mot, men innan du gör det ska du nog prata med BVC.

• swallow the big moon

absolut tack för dina svar tror ändå mer på lite kolik eller "skrikperiod" då han sover fint i vagnen nu sen 3 tim, o de jobbiga startar på kvällarna. tack o trevliog helg

Svar på tråden Magont, eller vad är de för fel??