Utvecklingsamtal
Min dotter går i trean och nu under våren har det varit en hel del nationella prov. Under föräldramötet så sades det att de nationella proven gjorde att de skulle ta utvecklingsamtalen lite senare dvs i maj. Nu är maj kommen och sen drygt två veckor tillbaks har hennes mentor varit sjuk. Igår hade barnen fått veta att mentorn kommer vara sjukskriven terminen ut då hon genomgått en bukoperation. Under den tid som varit har de haft en vikarie men i nästa vecka skulle de få en ny då sjukskrivningen blev såpass länge att de behöver ha en lärare med behörighet. Det är okej. Kan dock tycka att skolan kunnat skicka ett mail eller överhuvudtaget sagt något till oss föräldrar under denna tid. Nu undrar jag, måste skolan ha utvecklingsamtal varje termin? Under de omständigheter som är så känns det från min sida meningslöst att gå på ett utvecklingsamtal med en vikarie som bara är tänkt att ha eleverna under 1 månads tid. I detta läget så känner jag som förälder att jag hellre väntar och tar det tidigt under hösten istället. Läraren som är sjukskriven är det tänkt att de ska ha fram till och med årskurs 6.