Ersättning vid bipolär sjukdom
Hej,
Jag har för ungefär ett halvår sedan anmält till mitt försäkringsbolag att jag fått diagnoserna Bipolär sjukdom samt ADD och väntar nu på svar vilket tar en herrans tid med tanke på att dem måste samla in alla journaler ända sedan BVC.
Jag har försäkringen "trygga barn" hos Trygg Hansa och den skaffades när jag var ungefär 3-4 månader gammal. Tydligen får man ha en barnförsäkring fram till det att man fyller 25 och jag är 21 nu.
Försäkringsbolaget har betalt ut ersättning för mina sjukhusvistelser men nu väntar jag på svar om jag kommer få någonting för mina diagnoser. Jag har varit sjukskriven i nio månader och kommer förmodligen vara det minst ett år på grund av mina problem.
Första gången jag sökte hjälp för återkommande depressioner samt ångest var jag 17 år, då visste dem inte att detta berodde på att jag har de diagnoser jag har utan det kom man fram till först när jag var 20.
Åhja, min fråga är iallafall om någon vet om man får någon form av ersättning för bipolär sjukdom från trygg hansa? ADD har dem gjort klart för mig att jag inte får något för då jag inte har plusförsäkring (den fanns inte ens när jag var liten..) men dem håller ju på att utreda angående bipolariteten.
Det är fruktansvärt tjatigt att bara gå och vänta och hoppas men aldrig få något svar och jag hittar inte något när jag googlar heller.
Så, någon som gått igenom samma procedur som kan svara på min fråga? :)