• Ällvira

Bilder på Instagram

Har i dagarna laddat ner Instagram, som jag trodde var rätt oskyldigt program, liknande Facebook. Min dotter har laddat upp foton där och jag ser ju att det verkar vara som en tävling tonårstjejer emellan att lägga upp ganska så utmanande bilder. Blir lite förskräckt när jag ser vad de lägger upp så kolla era tonåringar vad de lägger upp. Tror inte att de i den åldern inser hur länge dessa bilder faktiskt kommer att ligga där och hur de kan missbrukas....

• Svar på tråden Bilder på Instagram
  • MoaElis
    Ällvira skrev 2012-05-08 12:18:16 följande:
    Har i dagarna laddat ner Instagram, som jag trodde var rätt oskyldigt program, liknande Facebook. Min dotter har laddat upp foton där och jag ser ju att det verkar vara som en tävling tonårstjejer emellan att lägga upp ganska så utmanande bilder. Blir lite förskräckt när jag ser vad de lägger upp så kolla era tonåringar vad de lägger upp. Tror inte att de i den åldern inser hur länge dessa bilder faktiskt kommer att ligga där och hur de kan missbrukas....
    Fast man kan ju ta bort bilderna om man vill det. Förstår dock inte meningen med att lägga upp  såna bilder..
  • katalysator
    MoaElis skrev 2012-05-08 12:21:31 följande:
    Fast man kan ju ta bort bilderna om man vill det. Förstår dock inte meningen med att lägga upp  såna bilder..
    Även om du själv tar bort dem kan du aldrig veta säkert vilka andra som redan har sparat ner dem. Dels cachas sånt automatiskt av botar som snurrar runt på nätet, och dels finns det säkert en och annan jeppe som själv sitter och sparar ner sexiga tonårsfoton.
  • Ällvira

Ja visst kan man ta bort dem, men man vet ju inte vilka o hur många som laddat ner dem o använder dem i olika syften. Tycker ju med att det är väldigt meninslöst, men uppenbarligen är det många många som lägger upp dem. Bekräftelse antagligen.

Svar på tråden Bilder på Instagram