• Matilda03

Kommer det nånsin hända mig?

Jag har PCO har försökt i 13 månader nu..Är så less på alla piller och behandlingar, tänk om det bara gör mer skada än nytta med alla kemiska substanser,hjälper verkar det ju inte göra iaf eftersom jag efter 4 kurer pergo inte blivit gravid. Jag är fortsatt hoppfull ibland iaf men är bara så less på att inte veta om eller när det händer.
    Ibland känns det verkligen som att det aldrig kommer ske, det kanske inte är min "grej". Känner mig för okvinnlig för att bli gravid.

Ville bara skriva av mig.

• Svar på tråden Kommer det nånsin hända mig?
  • Isoikävä
    Matilda03 skrev 2012-05-08 11:01:07 följande:
    Jag har PCO har försökt i 13 månader nu..Är så less på alla piller och behandlingar, tänk om det bara gör mer skada än nytta med alla kemiska substanser,hjälper verkar det ju inte göra iaf eftersom jag efter 4 kurer pergo inte blivit gravid. Jag är fortsatt hoppfull ibland iaf men är bara så less på att inte veta om eller när det händer.
    Ibland känns det verkligen som att det aldrig kommer ske, det kanske inte är min "grej". Känner mig för okvinnlig för att bli gravid.

Ville bara skriva av mig.

Hej Matilda Jag är i samma sits som du jag har försökt nu 3 år om inte mer men aldrig blivit gravid Känns värkligen att jag kommer aldriiig få barn vet inte hur man ska få hoppet tillbaka eller vad man ska göra
  • Matilda03
    Isoikävä skrev 2012-05-08 21:05:15 följande:
    Hej Matilda Jag är i samma sits som du jag har försökt nu 3 år om inte mer men aldrig blivit gravid Känns värkligen att jag kommer aldriiig få barn vet inte hur man ska få hoppet tillbaka eller vad man ska göra
    Hej! Ja det är så himla svårt när man inte ens vet om det kommer hända nån gång, det är nog så jobbigt att det ska ta så lång tid men jag skulle åtminstone vilja kunna veta att det alls kommer hända.. Jag plågas rätt mycketav den där känslan jag beskrev att det liksom inte är "jag", har så himla svårt att se mig själv gravid och vara så kvinnlig, kanske låter överdrivet men det är så det känns. Har du också pco eller, vilken hjälp har du fått? 
  • CuteBunny

Styrkekramar till dej. Jag har också svårt att få barn, dock pga endometrios. Men jag vet hur det känns. Ibland känns allt så hopplöst. Men hopper är inte ute än

• Isoikävä
    Matilda03 skrev 2012-05-09 12:26:16 följande:
    Hej! Ja det är så himla svårt när man inte ens vet om det kommer hända nån gång, det är nog så jobbigt att det ska ta så lång tid men jag skulle åtminstone vilja kunna veta att det alls kommer hända.. Jag plågas rätt mycketav den där känslan jag beskrev att det liksom inte är "jag", har så himla svårt att se mig själv gravid och vara så kvinnlig, kanske låter överdrivet men det är så det känns. Har du också pco eller, vilken hjälp har du fått? 

Hej! Förstår dig tänker precis som du Kan inte föreställa mig som gravid jag blir tokig snar :(. Jag får ingen hjälp efter som jag är överviktig måste gå ner i vikt som jag kämpar med oxå det känns så tuft med livet just nu
  • Matilda03

Jag har ätit lchf i flera månader nu efter att jag läst att det är bra om man har pco. Jag har ingen särskild övervikt men det ska ju vara bra ändå vad jag förstår. Men det verkar inte vara nån mirakelkur för mig, jag hade ibland ägglossning av mig själv innan jag började med lchf och sen nu senaste pergokuren blev det ingen ägglossning trots alltså både medicin och lchf.. Så jag vet inte hur mycket det hjälper. Men jag tror egenligen på att man kan påverka bl a pco på mer naturliga sätt än att äta piller.

Börjar tröttna på det nu, knapra tabletterna o sen gå på vul för att se om det verkar ens bli nån ägglossning, använda äl-test, hoppas hoppas hoppas o så få mens..Så less, vill bara bli gravid men jag vet inte hur det ska gå till. Men jag måste väl hålla hoppet uppe eftersom det finns många behandlingsalternativ och alternativa metoder kvar att testa, nån gång ska det väl hända hoppas jag.

Styrkekram till er alla som kämpar!

Svar på tråden Kommer det nånsin hända mig?