• Jess86

45 timmar med värkar första gången, hur ska andra gå?

Är gravid igen med andra barnet och oroar mig redan inför förlossningen i December. Jag hade en LÅNG förlossning och var så jävla slut och besviken, ingen hade berättat att man kunde ha såna värkar så länge utan att man öppnade sig! Jag sov inte på typ 60 timmar (värkarna startade på kvällen) och hann ha EDA en halvtimma typ. Även om allt gick bra, sonen mådde bra när han kom ut, krystade ut honom utan klocka och tång så upplever jag förlossningen som en lång hemsk smärtsam besvikelse. Känner mig misslyckad och vill ha en fin upplevelse med tvåan!

Hur gick era andra förlossningar ni som hade långa första förlossningar? 

• Svar på tråden 45 timmar med värkar första gången, hur ska andra gå?
  • Sisisisi

Första förlossningen hade jag värkar 53 timmar, startade oxå på kvällen så det blev inte mycket sömn! Var så sjukt trött när han väl kommit ut.

Andra gången blev jag igångsatt och hade då värkar i 14 timmar. Men jag upplevde den förlossningen som sjukt mycket jobbigare. Värkarna var väldigt intensiva och långa. Följde inte nån normal kurva där jag kunde räkna ner till värkpaus som på första förlossningen. Efter typ 10 timmar fick jag EDA och kunde sova två timmar!

• Uddabus

Första 26,5 timme krystade i 2 timmar ca. Andra 9 timmar krystade 15 min

• Miew

Första barnet: Vattnet gick den 15:e, blev igångsatt den 18:e kl 12.00, sonen kom den 21:a kl 18.16.
    Andra barnet: 5tim från första känslan av att det kan vara igång.
    Tredje barnet: 1½tim från första känslan.

Så det kan vara stor skillnad mellan första och andra barnet

• Mimmi77

Min första tog 54 timmar och jag sov inte på 5 dygn. 3 dygn innan och sen 54 timmar värkarbete.
    Jag var helt slut men kraften kom nånstans ifrån!

Med andra kan jag trösta dig med att det för mig i alla fall gick snabbare.
    Dock kom värkarna vid 23 tiden så sov ingenting den natten men det var ju rena semestern jämfört med första!

Värkarna var ganska regelbundna från start och jag försökte vila mig genom natten men vid 7 gav vi upp, åt frukost och gjorde oss klara. Vid 8 var vi på fl ochb11.30 kom hon ut. Mycket intensivare men lättare.
    Lycka till!

• goabarn77

Spännande tråd ts. Min förlossning varade i 54 timmar sist och slutade med snitt. Har bf på torsdag den 17:e. Ska läsa alla svar och hoppas på en snabbare förlossning.

• AAEV

Första förlossningen tog 30 h, slutade med akutsnitt när jag var öppen 9 cm.
    Andra förlossningen tog 60 h, vaginal förlossning.
    Spännande o se om trean följer mönstret så det tar ännu längre tid  

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Uddabus

Oftast är det ju så att det går mycket fortare med andra barnet pga att kroppen varit med om det innan plus att du oftast har läst på, mediterat, övat avslappning osv osv

Visst gör det ont men det är ju inte tjugo timmars non stop smärta... Man kan andas igenom värkarna annars så finns det smärtlindring som lustgas, Eda osv osv man är INTE sämre människa för att man föder med smärtlindring...

Viktigt är att försöka vara utvilad när det sätter igång eftersom man är mindre smärtkänslig då...

Har sj bf 31/5-12 så tredje gången gillt o även jag kan få känslan av att jag inte vill föda barn för aj aj aj o det är helt normalt... Men samtidigt vill jag ju inte gå runt höggravid resten av livet o jag är ju väldigt nyfiken på mitt barn...

Jag vet ju att den smärtan pågår enbart tills bebis är ute

• SilverEmma

Första förlossningen startade på måndagskvällen och vi åkte in, efter många om och men slutade det med sugklocka och på onsdagsmorgonen kom hon äntligen.

Med andra barnet började värkarna kl 1 på natten, sen föddes hon runt 5. Hade en väldigt enkel förlossning med tvåan.

• MiMii

Första började värkarna på onsdag eftermiddag, på torsdag va jag bara öppen 1-2 cm, allt gick seeegt och fredag morgon 05 var hon ute,,,,

med pojken började värkarna på en eftermiddag,for in på natten vid 00 tiden och 12 på dagen var han ute

• Jess86

Skönt att det verkar gått mycket snabbare andra gången för dom flesta! :)

• AAEV
    Jess86 skrev 2012-05-15 08:08:51 följande:
    Skönt att det verkar gått mycket snabbare andra gången för dom flesta! :)
    Jag räknades ju som förstföderska andra gången eftersom första blev snitt! Så denna tredje gång blir ju min "andra". Hoppas det går fortare :)
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Jess86
    AAEV skrev 2012-05-15 09:16:14 följande:
    Jag räknades ju som förstföderska andra gången eftersom första blev snitt! Så denna tredje gång blir ju min "andra". Hoppas det går fortare :)

Jasså, vad lustigt! Så blir man snittad har man aldrig fött barn medicinskt? Hoppas både du och jag får ut ungen med en nysning denna gång Tungan ute
Svar på tråden 45 timmar med värkar första gången, hur ska andra gå?