Present till egna barnets dop?
Ger ni som föräldrar en doppresent till ert barn? Om ni gör det, vad tänker ni i så fall ge eller har ni gett?
Är lite sugen på en tavla med någon fin text, men hittar inget bra... Någon som har förslag?
Ger ni som föräldrar en doppresent till ert barn? Om ni gör det, vad tänker ni i så fall ge eller har ni gett?
Är lite sugen på en tavla med någon fin text, men hittar inget bra... Någon som har förslag?
Näpp. De har fått dopet av oss.
nix inget alls.
jag ger ju inte bröllopspresent till mig själv heller när jag gifte mig..
Om du har tomt kan du köpa ett fint litet träd och plantera.tanken är att det ska växa med barnet,en fin symbol;)
Både ja och nej. När jag blev döpt plantera mina föräldrar ett stort valnötsträd i trädgården och så fick jag ett kors i guld. Ville fört traditionen vidare, men vi bodde i lägenhet då. Men korset fick min son av oss, på baksidan står min första bokstav graverad, så vi gravera in sonens där efter. Nu väntar vi en flicka, och hon kommer få en prinsesslipad diamantring som jag fick vid födsel av mina föräldrar. Så vi har ju igentligen inte köpt något, men ändå gett. Personligen tycker jag igentligen det räcker med hela "fetsen" man anordnar :)
vi ska ge lillan en doppresent från oss, har beställt en karusell speldosa.. men vi är inte som alla andra..
Jag gjorde en fotobok med barnets första tid som vår dotter fick i doppresent av oss
Vi öppnade ett fondkonto åt våra barn och satte in en summa pengar där vid dopet.
Vår son fick en "mätsticka" av oss. dock ingen vanlig i trä utan en men silver längst upp och ned och ett siden band man skriver på. supersött :)
Tänkte först ge honom en liten silver flaggstång att ha framme på födelsedagar och andra större tillfällen men det får han i ett årspresent istället :)