• stranden72

Någon som vet nåt om barnvagnen crescent Trike?

Har köpt en Britax b-smart 3 till min son. Har nu använt vagnen i 3 månader men den är så dålig att jag måste köpa en ny. Vill ha en med rörliga hjul och vändbar sittdel. Våran nuvarande vagn är totalt stum! Ingen fjädring alls. Minsta lilla sten känns i hela vagnen.
    Har nu hittat en 3-hjuling med lufthjul och vändbar sittdel. En Crescent Trike! Men den är helt ny så jag har inte hittat några recentioner alls. Så till min fråga..Är det nån som vet något om den vagnen? Bra och dåligt? Har inte råd att göra om samma misstag igen.

• Svar på tråden Någon som vet nåt om barnvagnen crescent Trike?
  • stranden72

Ingen som har en sån vagn eller vet nånting alls om den?

• Tessilonki

Hej har just monterat ihop min crescent trike och var ju aningen nervös då jag ej sett den i verkligheten innan, men tog en chansning.
    Så nu har jag studerat, känt, klämt, kört runt lite (i lägenheten), och funderat lite och är så här i vid första intrycket "nöjd" (är extremt kräsen och petig ;)
    Det mesta klarade mina förväntningar men dock har jag ett par småsaker att nämna, handdtaget "skramlar" lite och vet inte om det är så när det är teleskop, tycker att liggdelen lutar/sluttar mer än man kan se på bilder,
    Oj oj sorry måste tyvärr avbryta men ska berätta mer om du vill :) hej så länge

• Tessilonki

Hade fel om lutningen på liggdelen :) hade i min iver glömt lyfta på madrassen och sätta fast två "pinnar" som gör att den spänns ut och nu är den så rak å fin.
    Tycker att bromsen är alldeles för hård/trög (iaf utan skor) men kanske blir bättre.
    Annars så här långt så tror jag faktiskt att jag är lite kär i vagnen redan.
    Jo just det jag som ser allt har hittat ett skönhetsfel men vet inte om det ens är värt att nämna eller påtala för säljaren ;) hm
    Fortsättning följer.....

• stranden72

Åhh vad glad jag blir, äntligen nån som vet nåt :). Kommer du på nåt mer, så SKRIV. Jag vill veta allt  Jag funderar starkt på att beställa en sån nu. Vill ju så gärna ha en trehjuling, och denna vagn är den första som verkar ha det jag vill att min vagn ska ha. Det enda jag är orolig för är att den ska vara stuttig på tex grusväg. Om du provar den ute, så skriv gärna vad du tycker.

• stranden72

Just det..min son är nu fyra månader. Tror du att det räcker att köpa bara sittdelen? Känns ju onödigt att betala för en liggdel som kanske inte kommer hinna användas så mycket. Ser det ut som att en fyra månaders skulle sitta /ligga bra i sittdelen?

• emsapemsa

Spinner vidare lite och vill också veta mer om Crescent Trike! Har letat länge efter en vändbar sittvagn med lufthjul och jag tycker den här verkar bra. Men som sagt, den är ju så ny så det finns inte så många att fråga om den.. Fortsätt gärna uppdatera vad du tycker om den! :)

• alven85

jag har också en Britax b-smart 3 och är lite kluven över denna vagn... Nu är ju min kille lite äldre, han är 8 månader så jag tycker inte det gör så mycket när det guppar lite. Men jag hade nog inte velat ha en nyfödd i denna vagn. Jag tycker att britax vagnen är jättesnygg, lätt och smidig. Tycker om att sufletten går att dra ner så långt... MEN jag vet inte om jag kan förlika mig med att det inte är lufthjul... Kan ju tillägga att jag bara har haft Britax vagnen i en vecka!!! 

När jag beställde Britax vagnen kollade jag redan då på Trike men hade inte tid att vänta på leverans i maj. Och så är ju Trike dyrare...

Måste erkänna att jag är väldigt sugen på en Trike men eftersom jag nyss köpt en ny vagn blir väl mannen galen om jag löper en ny... =)

Ni som vet nåt om Trike skriv gärna nåt!!!       

• stranden72

Jag har haft min Britax sen min son var nyfödd. Det har kännts hemskt emellanåt när vi varit ute och gått. Men han själv verkar inte ha lidit av att den var skakig. Han sover som en stock i den

Men jag har haft så ont efter förlossningen länge så jag har inte använt den så ofta. Men jag kan ju säga att den börjat krångla mycket också. bla så låser sig mitt framhjul och dra snett. Har varit tillbaka till återförsäljaren och väntar nu på ett nytt chassi. Tror ju knappast att det här chassit skulle vara bättre. 

Är så less på vagnen att jag sätter eld på den snart

Vill ha en ny nuu!!

Det som är bra med Britaxen är att jag kan ha mitt babyskydd i den, det kommer jag sakna.       

• Tessilonki

Det är (lite) fjädring bak och ingen eller kanske ytterst lite fram, tror dock att eftersom det är lufthjul så blir det nog bra stötdämpning.
    Till en 4 månaders skulle jag absolut slopa liggdelen det kommer bli perfekt med sittdelen :)
    I övrigt känns den otroligt nog både smidig, stabil, liten men ändå rejäl.
    Det går att köpa till adapter för babyskydd.
    Större och rymligare varukorg än förväntat.
    I varukorgen finns även ett extra fack innehållande pump till däcken och detta var en glad nyhet för mig då jag inte trodde detta skulle ingå.
    Fortsättning följer..... :)

• stranden72

Nu har jag beställt en Trike!! Orka inte fundera längre Så vi får se vad jag tycker om den. Väldigt svårt bara att veta om den är bra ute, när man bara får skicka tillbaka om man kört med den inne. Men vi får se. Skriver vad jag tycker om vagnen när jag provat den

Svar på tråden Någon som vet nåt om barnvagnen crescent Trike?