• Helene26

Min tanke går till er.....

Jag vill bara skriva något till alla er som har svårt eller inte alls kan få barn..

Jag tycker att livet är så jävla orättvist..

Det går inte en ända dag utan att jag tänker på er som kämpar månad in och månad ut.. Jag blir tårögd när jag läser om par som kämpar i flera år, för att sen äntligen få ett plus.. Jag blir även tårögd när jag läser om er som inte fått uppleva de vackra med att få vara gravid..

Jag säger det igen så jävla orättvist!!!

Om de någonsin blir en lagändring i Sverige om att få vara surrogat mamma så kommer jag garanterat stå bland dom första i kön..

Vill inte dra upp jobbiga känslor för er, ville bara att ni ska veta att mina tankar och mina lyckönskningar finns hos er alla!!!!

• Svar på tråden Min tanke går till er.....
  • skumbananen

Ja, det är inte lätt att vara ofrivilligt barnlös...

Vi försökte i många år innan sonen äntligen kom till via ivf. Hoppas nu på ett syskon, men tyvärr ser det inte så ljust ut på den fronten...

Jag önskar också att alla som kämpar ska få uppleva känslan av att vara gravid och få föda ett nytt liv till världen.

Men tack för omtanken.  Det låter som du själv inte haft dessa problem, elller har jag fel? 

• skumbananen

Så du menar att du vill hjälpa ofrivilligt barnlösa att få barn?

• Helene26

Nej jag har haft turen att få en perfekt dotter och jag väntar just nu ett syskon.

Men tycker att det är orättvist när de finns folk som skulle göra vad som helst för att få ett barn.

Hade det varit lagligt i Sverige att bära någon annans barn hade jag inte tvekat en sekund!!!

• skumbananen

Det är väldigt fint tänkt av dig.

En graviditet är ju en stor påfrestning för kroppen, och att vilja gå igenom en hel graviditet enbart för att hjälpa ett barnlöst par, utan någon helt egen vinning, är  ju helt beundransvärt och godhjärtat.

• vernia

Hej!

Söker efter det mesta om surrogat då vi har planer på detta..

Härligt att läsa att det faktiskt finns folk som tänker på oss som inte kan få barn på egen hand!

Är ni nyfikna på vår kommande resa så kolla gärna in min blogg och fortsätt att prata om surrogatfrågan så kommer den förhoppningsvis att kunna bli verklighet om några år!!!

levavidareutanlivmoder.blogspot.se/ 

Svar på tråden Min tanke går till er.....