• JoNi7677

Wideneck glasflaskor, flaskvärmare mm . . .behöver lite hjälp i djungeln!

Hej, 

Min vardag måste bli smidigare och jag behöver hjälp med tips och idéer.

Det jag är ute efter är att på hälsosammaste sätt ge mitt barn ersättning. Glasflaskor? Vilka ska man ha? Finns det wideneck med antikoliknapp? Någon som vet?

Drittlandet med koka vatten, värma vattnet, vattnet blir för varmt - låta det svalna.. Det är ett helt företag och jag måste hitta något smidigare. Vår micro värmer dessutom som den själv vill och inte enligt några inställningar man gör. . vattenbad på spisen skulle vara alternativ men att passa det med en vild treåring är oxå ett meck. Funderar på en flaskvärmare men har nu läst attt dessa tar lång tid på sig att värma maten? Någon som har erfarenhet av detta? Vi skulle dessutom ha nytta av en sådan i bilen, tips? 

Med sonen så vet jag att vi hade två termosar med oss och blandade varmt och kallt när vi var på väg någonstans, tar gärna lite tips på smidigare utlykter oxå. .  

Just nu äter vår lilla upp till 8 gånger per dag, små mål har hon fått för sig så att hålla på med ersättning är ett heltidsgöra. Snälla ge mig alla tips och idéer ni har!! 

Tack! 

Hälsningar 
    Johanna 

• Svar på tråden Wideneck glasflaskor, flaskvärmare mm . . .behöver lite hjälp i djungeln!
  • Limonella

Min erfarenhet är att det smidigaste är att ha tetror med sig ut, eller som du beskriver att ha två termosar med kallt respektive varmt vatten. 

Vi testade aldrig flaskvärmare men jag har hört samma som du, att det tar tid. 

Svar på tråden Wideneck glasflaskor, flaskvärmare mm . . .behöver lite hjälp i djungeln!