• 3 barn i 2 an

Det ska inte löna sig att bråka

Hej.
    Jag är en 3 barnspappa som har gått igenom en vårdtvist. Soc har gjort en solutredning på alla barnen och gjort hembesök. Den utredningen pekar på att mamman har mkt stora brister. När vi kom in i tinget fick jag direkt 43 %  med barnen.  Sedan har familjerätten gjort boendeutredning och den tog en dag för mig med barnen.

Samma kvinna har även blundat för att mamman har lagt hand på äldsta pojken, när jag frågade om de antecknat svarde hon när skulle det varit det har jag inget minne av.

Tinget gick helt på familjerättens förslag av uppdelning av barnen... 
    Ekonomin blir katastrof för mig jag betalar underhåll på tre barn 1273 x 3 = 3819 kr Mamman har 10000 kr kvar när jag dragit av för övernattningar på 36 % d v s 10 dygn av totalt 28. 

Det måste till en lag som förhindrar att man kan bråka för att få pengar och barnen..
    Hon är smart också, för när barnen trillat och fått blåmärken gick hon till läkare, så de vittnade i tingsrätten.

Orättvist behandlad pappa och barn....  

• Svar på tråden Det ska inte löna sig att bråka
  • h8him

Blev du dömd att betala underhåll trots att du ska ha barnen 43% av tiden? Det låter konstigt. Varför gör du avdrag för 36%? Hur kan mamman ha 10000 kvar efter att du dragit av 36% av 3819 kr/månad?

Det skulle vara väldigt dumt om man inte fick stämma i tingsrätten för boende, vårdnad och underhåll. Vilka fördelar kan du se med det förutom att du skulle slippa behöva försörja dina barn?

Svar på tråden Det ska inte löna sig att bråka