• Svar på tråden Super god vegetarisk mat
  • katalysator

Räkor ingår inte i min vegetariska diet, men tack ändå för tipset. Vad var det för färdigsoppa du använde? Glad

• Ståaldrigstill

Haha. Det spelar väl ingen roll om du tycker att människan är skapt att äta fisk/skaldjur, det blir ju inte mer vegetariskt för det. Helfel liksom.

• Kotte Grön

Om du nu vill inspirera andra till att äta vegetarisk så kan du väl börja med att välja en vegetarisk rätt? Fint initiativ annars.

• move
    katalysator skrev 2012-05-04 16:39:16 följande:
    Räkor ingår inte i min vegetariska diet, men tack ändå för tipset. Vad var det för färdigsoppa du använde? Glad
    Bara en vanlig sparrissoppa :P.

Men idag lagade jag den godaste vegetariska soppan jag någonsin ätit...

De sa att man kunde lägga till räkor om man ville, men jag åt det som den var... 

http://godhelpjamaica.blogspot.se/2012/05/vegetarian-lunch-and-tasty-dinner-today.html
  • move
    Ståaldrigstill skrev 2012-05-04 16:59:14 följande:
    Haha. Det spelar väl ingen roll om du tycker att människan är skapt att äta fisk/skaldjur, det blir ju inte mer vegetariskt för det. Helfel liksom.
    Vem har sagt att räkor är vegetaiska?

Du förstår inte efter att ha läst vad det var jag lagade, att det var helt vegetariskt om man såg bort från  räkorna?
    Dvs att man kan äta precis så om man är vegetarian, men ta bort räkorna...

• move
    Kotte Grön skrev 2012-05-04 17:04:58 följande:
    Om du nu vill inspirera andra till att äta vegetarisk så kan du väl börja med att välja en vegetarisk rätt? Fint initiativ annars.
    Ris, linser,sparrissoppa, rödlök och majs är inte vegetariskt?
Svar på tråden Super god vegetarisk mat