• LilyNoelle

Tips på nyttigt fredagsmys?

Hejsan!
    Är det någon som har förslag  på nyttigt fredagsmys? Inte nötter, grönsaksstavar eller frukt ;) Det har jag förätit mig på.. Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på nyttigt fredagsmys?
  • Hallonmumsan

Finns det ens nått annat som är nyttigt? Jag brukar tillåta mig äta chips och ostbågar MEN jag väger en liten skål åt mig så jag vet hur mycket jag äter.

• Klycka

Jag gillar lite av varje, frågan är ju vad som är onyttigt Mozzarella och tomatsallad Blanda hallon och passionsfrukt och riv vit choklad över Lite olika sorters hårt bröd med goda dessertostar Ugnsbakad vitlök med flingsalt och olivolja Avokado med citron och räkor

• Klycka

Men typiskt då att det inte blir radbyten på paddan! Står ju med stor bokstav i början iaf

• Swinghunny

Bär?  Tex blåbär, jordgubbar eller hallon med mjölk till? Jättegott!

Life is like a rollercoaster!
  • Majbebis2012
    Klycka skrev 2012-05-04 12:36:54 följande:
    Jag gillar lite av varje, frågan är ju vad som är onyttigt Mozzarella och tomatsallad Blanda hallon och passionsfrukt och riv vit choklad över Lite olika sorters hårt bröd med goda dessertostar Ugnsbakad vitlök med flingsalt och olivolja Avokado med citron och räkor
    Mmm, det där lät himla gott!!!!

Själv brukar jag köpa hallon, favoritglassen och vit choklad (ett måste Skrattande) Smälta hollonen och lägg till glassen.. Sen smälta den vita chokladen o hälla over allt.. Kanske inte världens nyttigaste men oj så gott!
  • LilyNoelle

MUMS tack för tipsen alla :) jag behöver ju kanske inte var såååå strikt... ;) nyttigt kan man tolka på många sätt :) men det får nog bli bär med riven vit choklad över... det lät gottigt... kanske lite glass också .. :) eller vanlij youhurt.. med frusna bär så blir det lite glasslikt ;)
    Kram på er!

• Coruscant

Sonen älskar Finn Crisp Kummin så då brukar vi ha det med lite god ost - gott och inte fullt så onyttigt. Men vi har godis också...

• Mme

Räkor!
    Och testa att göra egna chips på spenat eller grönkål (googla Gwyneth Paltrow + chips). Supermums! 

• byggd av bomull
    LilyNoelle skrev 2012-05-04 12:53:31 följande:

MUMS tack för tipsen alla :) jag behöver ju kanske inte var såååå strikt... ;) nyttigt kan man tolka på många sätt :) men det får nog bli bär med riven vit choklad över... det lät gottigt... kanske lite glass också .. :) eller vanlij youhurt.. med frusna bär så blir det lite glasslikt ;)
    Kram på er!

Om du mixar vaniljyoghurt med frusna hallon så blir det som mjukglass
  • LilyNoelle
    byggd av bomull skrev 2012-05-29 10:15:51 följande:
    Om du mixar vaniljyoghurt med frusna hallon så blir det som mjukglass

Det låter riktigt smarrigt:) det blir perfekt på fredag, tack !!! :)
  • ardonna
    Mme skrev 2012-05-27 21:23:18 följande:
    Räkor!
    Och testa att göra egna chips på spenat eller grönkål (googla Gwyneth Paltrow + chips). Supermums! 
    gick inte att få tag på grönkål, nu, tdligen inte säsong, bara fryst hackad o det funkar väl inte? blir det lika med spenat eller finns det nån annan kål att använda?
  • Mme
    ardonna skrev 2012-06-16 09:37:41 följande:
    gick inte att få tag på grönkål, nu, tdligen inte säsong, bara fryst hackad o det funkar väl inte? blir det lika med spenat eller finns det nån annan kål att använda?
    Det ska tydligen funka med baby-spenat också.
Svar på tråden Tips på nyttigt fredagsmys?