Våran 16-åring är invandrarfientlig
Det började med att han beställde en t-shirt fr USA, svart m vit text: This shirt can say NIGGER because its black. Sedan har det eskalerat fr Sverigedemokraterna till att han nu säger sig vara medlem i Svenskarnas parti. Vi har inte haft några som helst problem med honom innan. Bästa tonåringen man kan önska sig. Ibland glömmer jag av detta, tills han i en diskussion med en annan ton kommer med sina åsikter, och jag ett tag trodde att jag har haft en mardröm. Hans åsikter är bl.a. alla invandrare kan stanna där de kommer ifrån, Svenskarna håller på att bli en minoritet om inget görs åt invandringen osv. Ingen av oss föräldrar har några som helst sådana åsikter, inga av hans vänner heller. Han har läst/kommit i kontakt m människor på nätet. Vi pratar mkt m honom, diskuterar, ifrågasätter hans uttalanden osv många sådana kommer som fr en hjärntvättad person.. Detta skrämmer mig oerhört, då det är en sådan stor fråga, hade han bara kommit hem m :jag är med i Greenpeace, jag är vegetarian, vad som helst! Och idag kom den första bomben utanför hemmet: jag får mail fr läraren: sonen vill inte vara med på Operation Dagsverke där pengar samlas in till barnen i slummen (Indien) så de får hjälp m utbildning. Hur \"avprogrammera\" en tonåring med sådana åsikter? Just nu sätter jag allt mitt hopp till att han revolterar mot oss och att det ger sig, men tänk om inte, man får det inte lätt med sådana extrema åsikter. Snälla någon med liknande problem.