• Mary Jo

När fick ni tillbaka mensen efter förlossningen?

Som rubriken lyder,hur länge tog det innan ni fick tillbaka eran mens efter förlossningen? 

Både med dottern och sonen har jag fått tillbaka efter 8 veckor,enda skillnaden den här gången är att jag helammar och jag blev så förvånad,trodde mensen skulle dröja ett tag då. Men tydligen inte  

Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
  • Svar på tråden När fick ni tillbaka mensen efter förlossningen?
  • Vevvis

Ettan: 7 mån ( delammade)
    Tvåan: 11 mån ( helammade nästintill fortfarande )
    Trean: 6 mån ( helammade)
    Fyran: Vet inte, ingen mens än, helammar nästintill. Han är 7 mån. 

• April barn

8 månader, kom typ på dagen vi gick från helamma till delamma :)

• Mary Jo

Men va fan! 3 ynka veckor för mig efter avslaget,fan vad avis jag blir,hahaha!

• April barn

Och jag blir avis på dug ;) vi vill gärna ha ett år mellan barnen men det är svårt utan mens och när det krånglar :P men jag förstår dig, har man inte planer på syskon inom kort slipper man väl helst mensen :)

• Mary Jo

Ja,det är sant! Haha,ja här är vi färdiga med barn så jag behöver ingen mens,men då blir det hormonspiral nu då! Tack för svar..

• goatess82

sonen är snart 11 mån och ingen mens i siktet, han delammas bara på nätter, första sonen slutade jag amma efter 5 veckor och 2 veckor senare fick jag tillbaka min mens, så vart den håller hus nu vet jag inte!

• April barn
    Mary Jo skrev 2012-05-03 16:12:11 följande:
    Ja,det är sant! Haha,ja här är vi färdiga med barn så jag behöver ingen mens,men då blir det hormonspiral nu då! Tack för svar..
    Nej då förstår jag att man gärna slipper Skrattande
    ? MA v.18 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011?
Svar på tråden När fick ni tillbaka mensen efter förlossningen?