att inte skriva på för gemensam vårdnad??
Idag ska vi gå och skriva på faderskapspapprena, men pappret för gemensam vårdnad har jag verkligen ingen lust att skriva på. Trots att vi är tillsammans och sambos. Jag anser att min sambo inte tar det ansvar han borde, jag får sköta allt och han är totalt oansvarig. Har nyligen varit deprimerad (är inte säker på att han kommit ur depressionen även om han säger det själv.) Tog han sitt ansvar så skulle jag absolut inte ha nåt emot att skriva på, och vi har redan gemensam vårdnad om ett äldre barn, men även där känner jag att jag ångrar mig och att han inte tar det ansvar han borde. Har inte tiden att förklara allt i detalj just nu, för vi ska ner och skriva på papprena om en timme, men min egentliga fråga är om jag har rätt tt kräva att gemensamvårdnadspappret varken tas fram eller ens NÄMNS när vi är där? Vill som sagt egentligen ha gemensam vårdnad och att det ska funka, men det gör inte riktigt det nu, men kanske i framtiden? Skulle gärna berätta mer detaljerat, men eftersom jag måste åka nu så har jag inte den tiden just nu, kan berätta senare, men behöver svar på mon fråga snabbt.