• missnikita

Ja eller Nej till Albyl Minor???

Hej!
    Jag har ny haft 2 missfall på 6 månader och jag är både ledsen och arg att det aldrig blir något barn.

Första gången fick jag ett uteblivet missfall som hade stannat av i vecka 6-7. Nu senast fick jag missfall i vecka 6.

Börjar fundera på egna alternativ att ta till eftersom det är ingen som utreder innan 3 missfall.
    Har läst mycket om Albyl som ska vara blodförtunnande. Ska man testa eller ej??
    Kan det framkalla missfall? Någon som testat och det fungerat för?
    Har ägglossning nu i helgen och står och väger lite om jag ska gå till apoteket och köpa.

Har även funderat på akupunktur...Någon som haft positiva erfarenheter av det??

• Svar på tråden Ja eller Nej till Albyl Minor???
  • Pimpinellan

Albyl minor skadar sällan,men dosen är max en 3.e dels tablett! Är du lättblödande eller har få trombocyter ska du absolut inte ta det. IVF-kliniken i Falun gav alla IVF:are Trombyl förr och de har haft goda resultat. Många med flera missfall får Trombyl,men även andra mediciner. Progesteronkräm kan hjälpa också-finns att köpa på nätet.

• Inelg

Nyfiken! Vad skulle den hjälpa för!? Jag har MF bakom mig och kan tänka mig prova nåt nytt

• missnikita

Hej!
    Eftersom missfall kan bero på små mikroblodproppar (har jag hört) så kan det vara bra att äta blodförtunnande. Efter tre missfall brukar läkare skriva ut trombyl till detta. Albyl Minor har samma effekt (1/4 dels tablett)

Har också hört att det blodförtunnande har bra effekt när ägget ska fästa sig i livmodern.

Jag testade positivt i helgen så får se om det funkar denna gången. Jag har varit noga att äta folsyra, B-12 vitamin och 1/4 dels tablett Albyl minor. Håller både tummar och tår inför denna graviditet!!

• Inelg
    missnikita skrev 2012-05-23 21:13:04 följande:
    Hej!
    Eftersom missfall kan bero på små mikroblodproppar (har jag hört) så kan det vara bra att äta blodförtunnande. Efter tre missfall brukar läkare skriva ut trombyl till detta. Albyl Minor har samma effekt (1/4 dels tablett)

Har också hört att det blodförtunnande har bra effekt när ägget ska fästa sig i livmodern.

Jag testade positivt i helgen så får se om det funkar denna gången. Jag har varit noga att äta folsyra, B-12 vitamin och 1/4 dels tablett Albyl minor. Håller både tummar och tår inför denna graviditet!!

Grattis.. Så du tror det kan bero på Albylen?
  • missnikita

Vet inte. Det är inte pga albylen som jag blivit gravid men får se om jag får behålla denna gången. Då kan det bero på albylen. Prova du med, finns inga risker utan kan ju bara bli positivt om det hjälper :)

• Inelg

Men kan blodet inte bli så tunt att man får MF av det?

• missnikita

nej tror inte det...hittade iallafall ingen information om det. Man tar ju så lite

• Jeffa

hej hej!
    hittade denna tråd när jag sökte lite, ville bara kolla hur det gått?
    hjälpte albylen?

• missnikita

Jag födde en frisk liten pojke för 2 veckor sedan :)
    Vet inte om det beror på Albylen eller ej. Men helt klart värt ett försök om du har tänkt det!
    Jag åt albyl fram till vecka 12 ungefär 

Svar på tråden Ja eller Nej till Albyl Minor???