• Tuffen

Den dyraste villan köpte sosseriksdagsledamoten?!

Där jag bor kostar en villa runt miljonen. Nyligen såldes en villa för runt 3 miljoner. Till en riksdagsledamot för sossarna! Och idag är han ute och snackar om klasskamp och solidaritet. Jojo, säkert.... 

• Svar på tråden Den dyraste villan köpte sosseriksdagsledamoten?!
  • Erki

Fast tre miljoner för ett hus är inte speciellt mycket. Handlar om prioritering.

• Tuffen

Här är det lika med 3 ggr standardvillan, så jo det är massor!!! 

• enmamma

De villor vi tittar på kostar från 3 miljoner och uppåt, handlar lite om prioriteringar och inte vilken parti man tillhör.

• Tuffen

Prioriteringar? Säg det till undersköterskan som lyssnar på hans skitsnack om klasskamp... 

• katalysator

Men att tro på klasskamp är ju inte detsamma som att man hellre ger bort alla sina pengar än att köpa ett fint hus för dem?

• Tuffen

Jag tycker bara att han inte lever som han lär. 

• plastic heart

Jag förstår inte vad som är oetiskt med det? Han har väl arbetat hårt och det är därför han har råd, man kan vara sosse fastän man har mkt pengar. Är du avundsjuk?

• plastic heart
    Tuffen skrev 2012-05-01 18:56:45 följande:
    Jag tycker bara att han inte lever som han lär. 
    Du har nog missuppfattat vad solidaritet står för rätt rejält:
  • Maturo
    Tuffen skrev 2012-05-01 18:13:37 följande:
    Där jag bor kostar en villa runt miljonen. Nyligen såldes en villa för runt 3 miljoner. Till en riksdagsledamot för sossarna! Och idag är han ute och snackar om klasskamp och solidaritet. Jojo, säkert.... 
    Hahaha ja fan skillnad hade det varit om det var en moderat politiker, självklart ska alla som står åt vänster vägra ta emot samma lön som högerpacket. I slutändan kanske det är bättre att högern får alla pengarna, det är ju ändå det alla som står på den sidan politiskt vill!
Svar på tråden Den dyraste villan köpte sosseriksdagsledamoten?!