• Golddigga

Pigmentfläckar i ansiktet!!

Fick mitt andra barn för två månader sen och solade solarium när hon var en vecka då jag var vit som en skolkrita! Direkt efter solningen så fick jag svagt gråa fläckar ovanför munnen och på båda kinderna. Direkt efter det köpte jag solskydd 50 och inget mer solarie. Idag var det sol ute och jag var ute "normalt" mellan 11-15 och satt på uteplatsen en timmme  med en keps på huvudet och skyddade ansiktet. ÄNDÅ var fläckarna lite mer grå!!!!! ok att jag inte kan sola ansiktet alls men jag måste ju kunna vara ute normalt i solen? Jag hade ju solskydd 50 i ansiktet! 

Med första barnet hade jag inga problem med pigmentfläckar.

Kommer dessa förvinna?
    Vad önskar ni att någon sagt till er innan som färbättrat eller förhindrat fläckar?
    Dela med er av era erfarenheter och tips och trix!       

• Svar på tråden Pigmentfläckar i ansiktet!!
  • Lisastina

Jag vet egentligen inte, men tror att pigmentfläckar hos kvinnor kan vara hormonrelaterade. 

• u77

Mm samma här!

Jag fick mina fläckar med tvåan när han låg i magen. I pannan samt kring ögonen. Ser smutsig utRynkar på näsan

Använder solskyddsfaktor 50 numera i ansiktet, precis som du. Jag trodde att de skulle försvinna efter tiden men de är fortfarande kvar, sonen är nu 2 år. Hoppas dock att de ska försvinna fortfarande. 
    Hittade en kräm på nätet som jag har tänkt att köpa en längre tid nu men inte gjort mot pigmentfläckar.

www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi&artnr=A1483&Avd=3

Dyr kräm, men den kanske funkar? 

• Insatt

Jag har dåliga nyheter för dig. Har man en gång fått hormonfläckar i ansiktet kommer man alltid ha en benägenhet att få dem och de blir bara värre med solning. Det är oerhört svårt att få bort dem, även med laserkirurgi så några krämer hade jag inte slösat pengar på. Jag har själv benägenhet för fläckarna och får dem av p-hormoner så jag har dem fast jag aldrig fått barn. Min mamma är jämnbrun i nyllet av dessa förändringar efter att ha fått 6 barn under livet och inte hållit sig undan solen. Sedan jag började få fläckarna håller jag alltid alltid alltid mitt ansikte ifrån sol! Min syster som inte gjort det ser ut som en fläckig ko i nyllet. Nu när jag inte äter p-medel har de dock blivit lite bättre. Håll dig undan solen noga denna sommar.

• Insatt

Och ja, det är sjukt irriterande. Jag får en brun tangorabatt a la Clark Gable av att gå lite ärenden på stan när det är sol ute. Ett jävla skit är det!

• Golddigga

Fy faaaan vad deprimerande!!! gråter!!! Keps skyddar ju inte helt från solen på överläpp och kinder man vill ju inte gå med en hattjävel på sig hela dagarna
    Fy vad ledsen jag är...

• Insatt
    Golddigga skrev 2012-05-01 11:39:47 följande:
    Fy faaaan vad deprimerande!!! gråter!!! Keps skyddar ju inte helt från solen på överläpp och kinder man vill ju inte gå med en hattjävel på sig hela dagarna
    Fy vad ledsen jag är...
    Ja det är för jävligt! Jag har problem med att jag svettas mycket så jag kan inte ha solskyddskräm i nyllet för det bara rinner. Så jag är inne mycket nu när det är soligt eller sitter i skuggan.
  • Karo77

Nar jag vantade min son sa fick jag jattemorka pigment flackar i pannan och under ogonen. Mina forsvann helt efter ça 2 ar. Jag forsatte vara ute i solen med vanlig solkram och solbrannan har jamnt ut sig. Nu ar jag gravid igen och den har gangen anvander jag en kram NO SUN!!! Faktor 50 ar inte tillrackligt starkt!!! Jag bor i frankrike och sommaren har ju borjat har och har inga flackar annu

• Karo77
    Golddigga skrev 2012-05-01 20:59:29 följande:
    Men finns det med högre solskydd??

Ja har i frankrike har vi total solskydd( 100) i kosmetik affarer. Min heter NO SUN institut ESTHEDERM PARIS. Vêt inte om det fins i sverige men det tror jag nog. Kramen ar vit och tjockare sa Man. Satter ett tunt lager. Huden far en blek farg sa lite puder och blush sa Blir det bra hop pas du hittar i sverige! Lycka till
  • Karo77
    Karo77 skrev 2012-05-01 23:23:37 följande:
    Ja har i frankrike har vi total solskydd( 100) i kosmetik affarer. Min heter NO SUN institut ESTHEDERM PARIS. Vêt inte om det fins i sverige men det tror jag nog. Kramen ar vit och tjockare sa Man. Satter ett tunt lager. Huden far en blek farg sa lite puder och blush sa Blir det bra hop pas du hittar i sverige! Lycka till

Insatt: denna kram ar (water And sweat resistant)!!!!
Svar på tråden Pigmentfläckar i ansiktet!!