• Anonym (Ge mig den bara!)

Han vill inte ge mig ensamvårdnad men han vill inte träffa

Barnen.....!!!! Va faan pappan har inte träffat barnen på 3 ÅR
    men ändån får jag inte ensam vårdnad vilken idiot.....
    Jag har inte pengarna annars hade jag stämmt han!!!!!!

Borde inte jag få ensam vårdnad ENKELT då han inte tar sitt ansvar?!

• Svar på tråden Han vill inte ge mig ensamvårdnad men han vill inte träffa
  • Anonym

Mina barns pappa har inte träffat dom på 14 år . Tyvärr hade vi gemensam vårdnad som han vägrade ge upp, jag orkade inte strida sen var allt lite svårt eftersom han flyttade till Australien.
    Men jag tror du kan skriva ett brev till tingsrätten och förklara läget och där ansöka om ensam vårdnad.Antar att hans tre år utan att träffa barnen slår tillbaka på honom.

• Kjell2
    Anonym (Ge mig den bara!) skrev 2012-04-30 11:03:57 följande:
    Barnen.....!!!! Va faan pappan har inte träffat barnen på 3 ÅR
    men ändån får jag inte ensam vårdnad vilken idiot.....
    Jag har inte pengarna annars hade jag stämmt han!!!!!!

Borde inte jag få ensam vårdnad ENKELT då han inte tar sitt ansvar?!

För att får ensam vårdnad mot hans vilja måste du gå via tingsrätten. Det behöver inte kosta överdrivet mycket. Tro TR tar några hundralappar för själva ansökan. Utöver det behöver det inte kosta mera.
    Anonym skrev 2012-04-30 11:17:10 följande:
    Mina barns pappa har inte träffat dom på 14 år . Tyvärr hade vi gemensam vårdnad som han vägrade ge upp, jag orkade inte strida sen var allt lite svårt eftersom han flyttade till Australien.
    Men jag tror du kan skriva ett brev till tingsrätten och förklara läget och där ansöka om ensam vårdnad.Antar att hans tre år utan att träffa barnen slår tillbaka på honom.
    Tack för svaret...jaha så jag kan skriva till tingsrätten o förklara? utan en advokat? Mvh
    Kjell2 skrev 2012-04-30 11:24:12 följande:
    För att får ensam vårdnad mot hans vilja måste du gå via tingsrätten. Det behöver inte kosta överdrivet mycket. Tro TR tar några hundralappar för själva ansökan. Utöver det behöver det inte kosta mera.
    Jaha de viste inte jag..trodde att det låg på 50000 el mera.....

Tack snälla ni som svarar{#emotions_dlg.flower} 
    Anonym skrev 2012-04-30 11:17:10 följande:
    Ursäkta att jag frågar men hur gick det för dig sen....fick du ensam vårdnad när han flytta?

puff:)

• Anonym

Avstånd mellan era boenden? Vilket umgänge erbjuder du?

Varför behöver du ensam vårdnad?

Anonym skrev 2012-05-02 08:32:42 följande:

Avstånd mellan era boenden? Vilket umgänge erbjuder du?

Varför behöver du ensam vårdnad?

Avståndet är noll då vi bor i samma stad!!

Umgänge? Han vill inte ta barnen, då hans flickvän blir svartsjuk! han har inte träffat på flera år!

Ensam vårdnad är ju bra då han skiter i att skriva på viktiga papper!!!!!!! 

MVH 
  • Anonym
    Anonym (Ge mig den bara!) skrev 2012-05-02 10:16:55 följande:

Umgänge? Han vill inte ta barnen, då hans flickvän blir svartsjuk! han har inte träffat på flera år!

MVH 
    Hur många år? Har du erbjudit?

Kontakta soc och be dem hjälpa.

Vilka viktiga papper behöver han fylla i?
  • Kjell2
    Anonym (Ge mig den bara!) skrev 2012-05-02 10:16:55 följande:

MVH 
    Du kan alltid skicka en en stämningansökan om ensam vårdnad till tingsrätten för att se vad som händer.

Eller i alla fall ta en kontakt med familjerätten och se om de kan få honom på bättre tankar. Går inte det så kör tingsrätten.
    Anonym skrev 2012-05-02 10:33:59 följande:

Det blir väl 4 år snart:(
    Har kontaktat soc dom sa att han inte vill komma o reda ut barnens umgänge........
    Men att han VÄGRAR ge mig ensam vårdnad......har pratat med Familjerätten me de sa att han kan i stort sett göra hur han vill......Och att man inte kan tvinga en vuven man att träffa barnen:(

Tänkte resa nästa år till paris:) de behöver jag pass, men de blir ju jätte svårt då han nekar till allt:( MVH
    Kjell2 skrev 2012-05-02 10:45:29 följande:
    Du kan alltid skicka en en stämningansökan om ensam vårdnad till tingsrätten för att se vad som händer.

Eller i alla fall ta en kontakt med familjerätten och se om de kan få honom på bättre tankar. Går inte det så kör tingsrätten.
     Tack för svar....Ja jag får nog göra det ändån...de verka inte vara så dyrt då i så fall....men men de fixar sig väl snart hoppas jag.....MVH
  • Kjell2
    Anonym (Ge mig den bara!) skrev 2012-05-02 11:54:38 följande:
    Det blir väl 4 år snart:(
    Har kontaktat soc dom sa att han inte vill komma o reda ut barnens umgänge........
    Men att han VÄGRAR ge mig ensam vårdnad......har pratat med Familjerätten me de sa att han kan i stort sett göra hur han vill......Och att man inte kan tvinga en vuven man att träffa barnen:(

Tänkte resa nästa år till paris:) de behöver jag pass, men de blir ju jätte svårt då han nekar till allt:( MVH

Tack för svar....Ja jag får nog göra det ändån...de verka inte vara så dyrt då i så fall....men men de fixar sig väl snart hoppas jag.....MVH
    Dyrt blir det när du börjar anlita advokat till din hjälp. Kolla din hemförsäkring, kan finnas lite hjälp att få där.
    Kjell2 skrev 2012-05-02 12:08:29 följande:
    Dyrt blir det när du börjar anlita advokat till din hjälp. Kolla din hemförsäkring, kan finnas lite hjälp att få där.
    Oh tack ska göra det{#emotions_dlg.flower}
  • Insatt
    Anonym skrev 2012-05-02 10:33:59 följande:

Erbjudit? ERBJUDIT!? HAR HAN INGET ANSVAR SJÄLV ALLS ENLIGT DIG? 
Svar på tråden Han vill inte ge mig ensamvårdnad men han vill inte träffa