Ångerrätt
Hej! För dryga månaden sedan sålde jag en sadel som var för stor för mig, bomlös akademisk för 2500:- inkl frakt. annonsen låg ute i 2 timmar tills en köpare hörde av sig, dagen efter hade hon bestämt sig och under tiden hade jag 5 andra spekulanter. Vi har inget kontrakt emellan oss men jag sa på telefon att jag skickar sadeln så kunde hon bet när den är framme och om den inte passade så köper jag tillbaka den inom 2 veckor. Nu har det gått 5 veckor och jag får ett sms där det står att hon vill att jag köper tillbaka sadeln och att hon inte har ridit i den bara provat. Jag svarade att när du väntade i 5 veckor innan du bestämde dig och har haft gott om Gud att höra av dig innan och de spekulanter som jag hade innan har säkert hittat nya sadlar så jag vill inte köpa tillbaka den. Måste jag köpa tillbaka min sadel när det gått så lång tid? Hon bet ju efter när hon hämtade ut och hade lätt kunnat prova sadeln innan eller i varje fall höra av sig till mig att hon var osäker och ville prova under längre tid. Hur skulle ni göra!