• blivandePappa86

Sex under graviditeten?

Hallå där pappor/blivande pappor.
    Tänkte undra hur vanligt det är för er med sex under graviditeten, har lusten avtagit från era partners sida eller hur fungerar det?
    Jag har fått vara utan i några veckor nu och börjat känna mig lite frustrerad, men det är väl så det får vara ett tag framöver.  

• Svar på tråden Sex under graviditeten?
  • Ponzi

Känner igen mig, men nu är det i vårt fall att frugan inte mått så speciellt bra under dessa två månader tyvärr. både hon och jag är rätt frustrerade, lusten har ej avtagit från någon av oss men just bara illamåendet som satt hinder dessvärre.

• Theodor

Tror det  är väldigt individuellt. Min fästmö är nu i 5:e månaden, och vi har sex lite mycket som innan.

Hon känner sig lite mindre attraktiv kanske och det kan påverka sexlusten. Då hjälper det om man ger komplimanger och verkligen visar att man är attraherad av henne. Ta på henne, smek henne, berätta hur sexig du tycker hon är.

• Sacro

När min fru var gravid så hade vi regelbundet sex framföralltmot slutet av graviditeten. Hon mådde väldigt bra och hade en fantastisk graviditet. Skullehon mått dåligt så hade nog sexlivet varit annorlunda. Viktigt är att vara inlyssnande och låta sexet vara på hennes villkor. Som sagt så är det väldigt olika hur lusten ser ut i det här stadiet.

Svar på tråden Sex under graviditeten?