• NLAL

Missfallsutredning - hur går detta till? Snälla berätta era erfarenheter av detta för mig!

Hej!

Hade BIM i söndags och testade redan i torsdags (dumt gjort av mig), visade svagt positivt, testade på fredagen igen - svagt men starkare än torsdagens test. Symptomen försvann sakta men säkert under helgen (precis som mf nr 2) och på måndag var grav.testet jag tog helt klar negativt. Fick mens igår (misstänker tidigt mf eftersom jag fått två positiva test) och hade riktigt ont i magen och ryggen - sådär som det svartnar för ögonen och hjärnan leker virvelvinden så häftigt att lunchen inte var långt bort från att hamna i toan, precis som vid mina två andra mf. Skulle idag ringa kk och höra vad dom trodde, missade såklart öppningen och sen avr det kört. Ska ringa imorn igen och då be om missfallsutredning. Läkaren har redan för 2 månader sedan skrivit ut progesteron åt mig då han trodde att det är därför jag får mf och sedan inte blivit gravid (haft kort lutealfas) sedan andra mf.

- Ni som har gått igenom detta, hur går det till?
    - Är det några prover man bör strida om att få göra? 
    - Brukar det ta lång tid innan hela utredningen är klar?
    - Vilka "fel" har ni haft?
    - Vilka "fel" är dom "vanligaste"?
    - Hur lång tid efter utredning blev ni gravida?  

Blir jättetacksam om ni kan svara på någon eller alla mina frågor. Känner mig så kluven. 

• Svar på tråden Missfallsutredning - hur går detta till? Snälla berätta era erfarenheter av detta för mig!
  • silavs

Jag gjorde en utredning för två månader sen.
    Jag fick tre missfall i rad,alla i vecka 5.
    Jag och min sambo fick då göra en
    Utredning.
    Dom gjorde Gyn på mig,sen tog dom 7 olika blodprov på mig bl.a. Kromosom test och min sambo fick oxå göra kromosom test.
    Det visade på inga fel och jag blev gravid under utredningen;)
    Jag fick då trobyl utskrivet.
    Nu är jag i vecka 10-11 ungefär;)
    Har nog bara haft maximal otur med mina missfall.

• silavs

Utredningen gick fort,jag fick tid efter en vecka tror jag och provsvaren tog några veckor

• Hjärtefröjd

- Är det några prover man bör strida om att få göra? 
    Jag lämnade typ 12-15 rör blod och min man några få. Vpr utredning tror jag var ganska omfattandde, men det minsta du ska kräva är: http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=389

- Brukar det ta lång tid innan hela utredningen är klar? 
    För oss tog det nog lite mer än en månad, eftersom kromosomanalysen drog ut på tiden

- Vilka "fel" har ni haft?
    Proverna visade inga fel alls, men vi vårt nuvarande försök testar jag med progesteron (det gör alla vid IVF), trombyl och fragmin (blodförtunnande). Vi får se om det gör nån skillnad. 

- Vilka "fel" är dom "vanligaste"?
    Tror det vanligaste är att man inte hittar några fel alla.

- Hur lång tid efter utredning blev ni gravida?
    Vi har inte blivit gravida, men genomgår just nu vår sjätte IVF-behandling.

• NLAL

Tack så jättemycket för svar!

Svalis83: Gud så kul! Grattis! :) Hoppas det går vägen nu då! :)

Hjärefröjd: Tack för länken! Denna ska jag läsa och sätta på minnet! Hoppas ni nu lyckas och att ni får er efterlängtade skatt snart!  

Svar på tråden Missfallsutredning - hur går detta till? Snälla berätta era erfarenheter av detta för mig!