• Essforest

Läckande Mam First bottle...

Hade läst så mycket bra om denna flaska så vi köpte den men är lite besviken på att när man skall skaka ersättning så läcker det ofta i botten (där man skruvar ihop den) speciellt om vattnet är lite för varmt, nån annan med samma erfarenhet?? Eller har nån tips på om jag gör nåt fel? En till sak med flaskan är att det tar sååå länge för min baby att dricka upp, ca 20 min för typ 160ml men hellre det än de sätter i halsen som han gör med vanliga flaskor. Han är så van att måsta suga hårt ur mina bröst som inte är så lättsugade... :)

• Svar på tråden Läckande Mam First bottle...
  • Snurren 74

Läckande har jag oxå råkat ut för, fått sätta ihop den igen. Tröttnade och köpte en liten visp på Ikea batteridriven ca 9 kr. Använder den jämt. Prova napp med större hål

• straw2008

Våra läcker ibland men mest lackar jag på att hålla på med 5 olika delar som ska diska... suck. Byt till napp med större hål ?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Essforest

Skall testa nr 2 på nappen så skall vi se om det går utan att han sätter i halsen...

• Bambino Mam Carina

Hej!

Jag ser att ni är några som har problem med att er MAM First Bottle läcker, det ska den inte göra. Det är viktigt att trycka dit ventilen i botten och att skruva åt bottendelen ordentligt men jag förmodar att ni redan gjort det. Läcker flaskorna ändå är det reklamation som gäller, vi vill gärna undersöka flaskorna för att se vad som är fel. Vi har en frisvarsadress dit ni kan skicka dem så ersätter vi er med nya flaskor. Vi har också ett reklamationsformulär som det är bra om ni bifogar tillsammans med flaskorna. Adress och formulär finns på vår hemsida, se länken.

http://www.bambino-mam.se/konsumentkontakt/1354181-konsumentkontakt-huvudmeny-ny-2011

När det gäller flödet på dinapparna så är det generellt så att det är bättre om det går litet för långsamt än för snabbt. Det finns förstås en gräns när bebisen till slut blir frustrerad och då kan man prova med nästa storlek på dinapp. 

Med vänlig hälsning
    Carina Gunnarsson
    Konsumentkontakt 
    Bambino Mam AB 

• Charlot

Trodde också de läckte och var skitsur o besviken, men sen började jag dra åt mer när jag skruvade ihop dem. Det hjälpte. Nu läcker de aldrig! Mao jag som var alldeles för försiktig..

• swallow the big moon

kolla på den vita vakumdelen i botten, oftast blir de liten vatten kvar där efter diskning/sterelisering, torka ur den noga och tryck dit den ordentligt så rinner de nog inte mer.

• Emmamyway

Mina har funkat jätte bra, inga problem med läckning.

• Litet My

Är delarna helt torra?

Tycker våra läcker om de inte är snustorra innan man monterar ihop dem.  

• LilaRos

Våra läcker inte och vi har haft sådana flaskor till två barn.. Jag ser bara till att gummi grejen är ordentligt på plats och skruvar åt ordentligt!

• SysterJ

Vi använder också MAM first bottle och jag upplever att det ibland piper i botten vad har jag gjort för fel då?

Sen har jag funderat på hur man ska göra med ringen runt nappen. På en "vanlig flaska" drar man ju åt för att sen lossa lite innan barnet börjar dricka för att det ska rinna hur gör ni med MAM flaskan?

• RosaBabyfilt

Har använt Mam First alltid, har aldrig provat en annan flaska för jag trivs jättebra med flaskan och min dotter likaså. Dock har jag ju också haft problem med läckage i botten av flaskan vilket kan vara irriterande, men då bara vänder jag flaskan upp och ner (med locket på) och skruvar av bottnen och torkar av den och skruvar på igen och då läcker den inte. Ibland handlar det om att jag skruvade på bottnen för löst, och ibland handlar det om att det låg lite vatten eller mjölk i skårorna som måste torkas av innan man kan skruva på igen.

Svar på tråden Läckande Mam First bottle...