• Hanna73

Efterlyses: Sommarsällskap i centrala Stockholm

Maken har fått ett nytt jobb och kommer troligen jobba en stor del av sommaren. Dagis har sommarstängt i juli, och större delen av juni och augusti kommer det bara finnas småbarn där, så det ser ut som sonen kommer att få ett långt sommarlov.

Jag kommer därför troligen vara själv en hel del med min 4-åriga kille och minstingen som fyller ett år i juli.
    Mina vänner har yngre barn eller bor i andra städer. 

Vore kul att kunna möta upp andra med barn kring 4-årsåldern som är kvar i stan under sommaren och vill träffas. Lekparker, skogen, museer, skärgårdsutflykter... allt blir ju så mycket enklare om barnen kan roa varandra och man slippaer jaga efter två barn samtidigt.

Vi bor på Kungsholmen men utforskar gärna andra delar av Stockholm.  

• Svar på tråden Efterlyses: Sommarsällskap i centrala Stockholm
  • tussilago00

Hej! Vad trevligt det låter! Jag kommer va hemma större delen av sommaren med min då 2-åriga son och hans pappa kommer antagligen vara på landet hela juli. Jag är ingen landet-person så jag föredrar att va kvar i stan så mycket som möjligt!
    Träffar gärna nya människor med barn då dom flesta jag känner är så unga utan barn.

• tussilago00

Vi bor i söderförort till Stockholm. Närmare bestämt bredäng! Men rör oss gärna runt i stan då jag är uppvuxen på gärdet.

• MammaJennii

Hej!
    Min dotter är 3 år och är ledig juni- augusti, har också en liten på snart 10 månader.
    Pappan kommer jobba större delen av sommaren så vi vill hitta några att umgås med, åka på utflykt eller park.
    Vi bor i farsta strand så det är nära allt :)

• Cia0911

Hej
    jag kommer vara hemma med vår treåriga dotter (som helst leker med lite äldre barn) och sonen på snart ett år en stor del av sommaren. Så vi hittar också gärna på saker med andra som har barn i samma ålder!

• tussilago00

Tyvärr så bestämde vi oss för att åka till landet imorgon men är tillbax i stan om 2 veckor, så då är jag nog intresserad av att ses igen!

Svar på tråden Efterlyses: Sommarsällskap i centrala Stockholm