Depression, Valdoxan, biverkningar, hjälp mig...
Hejsan
Jag har massor av frågor angående depression och dess följder och medicinering med Valdoxan.
Jag har blivit sambo med min flickvän och hon lider av en mildare form av depression som när hon har det så skiter hon i allt utom det mest basic som äta och sova, vanligtvis när hon får dessa attacker så varar det 1 till 3 dagar.
Tyvärr så har jag haft stora problem att hantera detta och det har blivit bråk flera gånger vissa mycket nära att det har tagit slut. sista gången så satt vi och pratade igenom det ordentligt och jag fick en mycket bättre bild hur det är för henne och vad jag bör och bör göra när hon har detta...
Så den sista attacken hon hade så fixade jag det om än med viss möda men jag förstod mycket bättre :) Nu till problemet, iom att vi har haft dessa bråk och risken att det ska ta slut så ville hon börja med sina antidepp mediciner igen, jag ska vara ärlig och kände att det kanske inte är så bra men jag står bakom hennes beslut och vi löste ut Valdoxan.
Har läst massor om denna medicin och den verkar mycket bra med få biverkningar. men jag upplever henne som ännu mer ostabil nu, med humör svängningar som går ibland från timme till timme, ena stunden jättegosig och lycklig till att knappt titta på mig och bara vara tyst och känslokall.
Är det någon form av invänjnings tid på dessa tabletter och hur länge såfall, jag har mycket svårt att hantera detta då man aldrig vet hur man ska vara och behandla henne, jag äskar henne så mycket och vill vara där för henne men ibland känns det tröstlöst, hon har ätit tabletterna nu i en veckas tid.
Hon tar dom på morgonen men vad jag ser utav alla beskrivningar så skall man ta den på kvällen för bästa effekt, stämmer detta.
Hjälp mig att få fram mer fakta och tips hur jag ska hantera detta, Tack på förhand