• le och va gla

Hur får jag mina ögonbryn tjocka och snygga?

Jag har ett stort problem med mina ögonbryn som jag hoppas att jag kan få hjälp med!

I min ungdom, när jag var ca 14 år så orkade/kunde jag inte noppa mina bryn så istället rakade jag dem, vilket ju såklart ledde till att jag ibland råkade raka av för mycket och gjorde dem väldigt fula och olika. Jag rakade så här i kanske 4-5 år för att sedan försöka noppa dem igen, men det har aldrig gått att få dem fina igen! Nu är det ju faktiskt 10 år sedan jag började med den där dumheten!

Nu är de väldigt smala, och "korta", och det växer väldigt mycket runtomkring dem men liksom glest, de är också väldigt olika varandra. Hur ska jag göra för att få dem så där mordern som alla har nu? Tjocka och fylliga?

Hoppas ni kan komma med tips, jag avskyr dem verkligen och har alltid gjort!

• Svar på tråden Hur får jag mina ögonbryn tjocka och snygga?
  • followme

Neulash har till ögonbryn, ett serum! Gå in och läs! Dock dyrt men kan vara värt det! Jag älskade det!

• Mynta

Gå till typ Make up store eller Face och boka en tid för ögonbrynsplock. De brukar vara duktiga, och kan ge dig en bra grundform. Då är det lättare att sedan hålla efter själv.

• le och va gla
    Mynta skrev 2012-04-22 09:04:49 följande:
    Gå till typ Make up store eller Face och boka en tid för ögonbrynsplock. De brukar vara duktiga, och kan ge dig en bra grundform. Då är det lättare att sedan hålla efter själv.
    Jo, visst det kan man ju göra men det finns ju liksom inte så mycket att "forma" till, de är ju så smala och små... :(
  • LiveHappy

Neulash för ögonbryn, det fick fart på mina sönderplockade bryn.

• oraklet från delphi
    Mandiisen skrev 2012-04-22 20:36:46 följande:
    vitlök :D
    va?
  • Mandiisen
    oraklet från delphi skrev 2012-04-22 21:17:11 följande:
    va?
     Man gnuggar in vitlök i ögonbrynen :D
    En vän till mig som gav tipset 
    Jonathan, 5e Augusti 2011. 7 veckor för tidigt<3
  • oraklet från delphi
    Mandiisen skrev 2012-04-22 21:51:57 följande:
     Man gnuggar in vitlök i ögonbrynen :D
    En vän till mig som gav tipset 
    det funkar väl inte?
  • Mandiisen
    oraklet från delphi skrev 2012-04-23 13:11:46 följande:
    det funkar väl inte?

man förlorar inget på att testa :)
    Jag hann  aldrig testa, glömde att gnugga in dem varje kväll. haha :D 
    Sök på det själv på google så står det iaf att man ska gnugga in dem med vitlök :)  
  • Mandiisen

Ska själv ta och börja testa faktiskt.
    rakade av halva mina ögonbryn för 3år sen och rakade av allt för 2.
    i slutet av förra året lät jag dem växa ut oavsett hur cp det än såg ut. men dem är inte alls lika fina som för 3år sen.

Hade riiiktgit fina innan. tjocka och riktigt fin form.
    Men var då 13år och ville ha smala ögonbryn. haha korkat     

• Miaaaaa

Hej!

Vill ni att era ögonbryn ska växa? Ta VITLÖK, vajre kväll innan du ska gå och sova så tar du en vitlöksklyfta ich delar den i vå bitar, därefter gnuggar du in det på dina ögonbryn och de ställen du vill de ska växa!
    Ögonbrynen kommer bli hårda och stela, precis som när man har hårspray i håret. Men det går lätt och tvätta bort sen på morgonen. Även vitlöks lukten försvinner när du tvättar ansiktet direkt på morgonen. Jag använder en helt vanlig tvål, Barnängen, en hand tvål. De tar bort allt så man kuktar inte vitlök efter.

Gör detta i en till två veckor och dina ögon bryn har garanterat växt, jag hafr dum fulaste, smalaste ögonbrynen och jag började göra detta och efter två veckors tid så hade jag BUSKAR så jag gick till en salong och dem gjorde mina ögonbryn till dem finaste jag sett.

Jag tycker att detta är något ni BÖR TESTA!

Ni har inget att förlora, en vitlök kostar 3-5 kr!

Lycka till! :) 

Svar på tråden Hur får jag mina ögonbryn tjocka och snygga?