• linn74

läkemedel vid kommande graviditet

Vi har en dotter på 4 år o önskar ett syskon,men har inte lyckats ännu. haft ett MF och 2 st MA. Sista MA i januari i år o då fick jag progesteron vag utskrivet,men det hjälpte inte...blev ändå ett MA.
    Äter levaxin sen nov förra året o vi har gjort utredning,hittade inga fel,bara min ämnesoms som jag medicinerar mot.
    Kan man få ngt mer läkemedel som stöd för att hålla kvar en graviditet vid nästkommande gravividitet? Eller är det bara progesteron o hålla tummarna som gäller???

• Svar på tråden läkemedel vid kommande graviditet
  • Vilaa

Prednisolon och fragminsprutor ska vara "the shit", men progestron ihop med trombyl till att börja med brukar man testa.
    Äter själv levaxin och har bra värden på allt utom tpo-antikroppar som kan ge missfall. Prednisolon ska kunna ta ner antikropparna men kan ibland vara svårt att få. Men trombyl brukar vara standard. (Fan vad det låter som jag är gammal i gamet nu, tyvärr.)

Har tyvärr testat allt jag skrev om utan resultat så kanske är tumhållning som gäller då Rynkar på näsan 

• linn74

Okej, tack för svar! 
    Trombyl alltså som nästa steg? det nämndes aldrig innan vårt förra MA, då fick jag "bara" progesteron. 
    Får väl fråga gynläkaren inför kommande graviditet.

• wickan11

Äter trombyl efter ett MF och ett MA -11.
    Många får barn efter det men mirakelmedicinen med stort M verkar vara Prednisolon.
    Lycka till! :)

• linn74

Okej,intressant detta, eftersom jag bara visste om progesteron vagitorier, för det var det enda gyn pratade om då, har nu iofs en annan gynläkare. Då vet jag vad jag ska fråga. Tack!

Svar på tråden läkemedel vid kommande graviditet