• Sparriss

Någon med erfarenhet av Nan H.A??

Jag har ett litet matvrak till son som ibland måste ha lite ersättning efter amningen. Jag har  använt den ekologiska Hipp men han fick ibland lite utslag runt munnen (svårt och veta om det är den dock). Men tänkte att kanske Nan HA som ska vara lite mildare för de som riskerar att utveckla mjölkallergi skulle vara bättre. Det är bara det att nu kräks han som aldrig förr! Verkligen jättemycket men han är alltid nöjd och glad så han mår ju inte dåligt av det. Har ni erfarenhet av HA? Eller Hipp?

http://writtenbysara.blogg.se

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av Nan H.A??
  • momalolinon
    nedmar skrev 2012-04-20 08:59:25 följande:
    Jag har ett litet matvrak till son som ibland måste ha lite ersättning efter amningen. Jag har  använt den ekologiska Hipp men han fick ibland lite utslag runt munnen (svårt och veta om det är den dock). Men tänkte att kanske Nan HA som ska vara lite mildare för de som riskerar att utveckla mjölkallergi skulle vara bättre. Det är bara det att nu kräks han som aldrig förr! Verkligen jättemycket men han är alltid nöjd och glad så han mår ju inte dåligt av det. Har ni erfarenhet av HA? Eller Hipp?

writtenbysara.blogg.se

Min äldsta son började jag med NAN  till när han var 3 veckor del ammade ett par veckor sen ville han bara ha flaskan..fungerade jättebra..men visst var han ett kräkbarn, men han var glupsk också så det var nog mycket överflöd som kom upp blev lite bättre när jag köpte Dr brown nappflaskan (tror den hette så el nått liknande) =) 

Son nr 2 äter NAN ca en gång om dagen..han har varit ett kräkbarn från början när jag endast ammade också..men i början när han fick ersättningen så om man inte pausade ordentligt i drickandet ur flaskan så kräktes han massor. 
Svar på tråden Någon med erfarenhet av Nan H.A??