Vad säger familjerätten om detta tro? Helt hopplös psykiskt sjuk pappa
Har barn med en man som tyvärr är kroniskt psykiskt sjuk, som inte kan arbeta utan är sjukskriver år ut och in.
Han har aldrig träffat vårt barn. Mkt pga att han först inte ville men nu pga att han beter sig rätt märkligt.
Jag undrar hur tingsrätt och familjerätten kommer att förhålla sig om han får för sig att stämma mig på umgänge i framtiden?
Min inställning är att självklart skall vårt barn erbjudas umgänge med sin pappa, OM det är för barnets bästa.
Hittills har dock inte pappan kunnat bete sig normalt mot mig.
T ex hotade han mig grovt, ett uttalande han sedan inte vill kännas vid.
Han svarar i telefonen om man ringer, men hör han att det är jag lägger han på??? (Jag har ringt honom 3 ggr på 5 år)......Istället vill han bara smsa.
Jag anser inte att det kommer att fungera med ett samarbete med en såpass psykiskt instabil person med såpass sjukt beteende...
Hur bedömer familjerätten ett sådant beteende? Tingsrätten?
Jag har en mkt stabilt situation själv med ett bra jobb, är högutbildad och har det bra på alla sätt socialt. (Man kan verkligen undra hur det kom sig att jag råkade få barn med en sådan knäpp-gök som pappan till mitt barn är....)
Det känns inte meningsfullt att försöka samarbeta med en person som beter sig såhär...
Råd??