• amasonas

HUR hittar alla så billiga resor?! Hjälp tack =)

Jag har nu suttit ett bra tag & letat resor till medelhavet för min familj i sommar & efter att kollat in priserna på charter så inser jag att det kommer att kosta oss en liten förmögenhet...

Tänkte då att man skulle ju kunna hitta flyg + hotell/lägenhet på egen hand & på så sätt få ner kostnaden men ack vad jag bedrog mig, det blev jättedyrt!
    har läst på detta forumet & det verkar som om jag är den enda i hela världen som inte kan hitta dessa superbilliga flygresor alla andra hittat trots att jag letar på rekommenderade sidor, så HJÄLP tack all som känner att de har koll på sånt här =)

Förutsättningar:
    2 vuxna, 3 barn ( 9,6,4 år)
    medelhavet v.30 ( inte så noga vart men helst Cypern eller Turkiet)
    Inte ligga helt öde helst utan iallafall en liten ort eller nått.
    Pool , jätteviktigt då jag reser med tre små barn & hela resan går ut på att bada typ.
    Planet bör helst gå från Landvetter eller omejd ( bor drygt en timme från GBG)

Allt detta för under, tja...billigt , charter har legat mellan 15.000 - 35.000 men då har det billiga alternativen var riktigt skräp i min mening.

Tusen tack om nån vänlig själv kan ge mig tips & tricks i denna djungel av flyg/hotell/lägenheter ute i världen!

mvh Tina

030405 060524 080406
  • Svar på tråden HUR hittar alla så billiga resor?! Hjälp tack =)
  • inze

Är det inte så att de billiga priser du hört om har inte varit mitt i värsta semestersäsongen.

Om du kollar på sidorna 19-22 i gårdagens Metro (Sthlm) kan du se priser som jag tycker ser rätt bra ut MEN då handlar det ju om lite mer udda datum och inte mitt i högsäsongen:
    http://readmetro.com/en/sweden/stockholm/20120418/

• evaoregon

Nu funkar det ju inte att göra så i år, men jag tror man kan hitta bättre priser om man bokar direkt när charterbolagen släpper sina sommarresor.

• amasonas

eva: kan vara så..eller så får jag leta sista minuten när det närmar sig, då kan man nog hitta billigt, det svåra är att hitta till fem personer dock.

inze:vet att det är dumt datum men fanns ingen annan möjlig tid tyvärr & äldsta sonen går i skolan så det är svårt att få ledigt mitt i terminen tyvärr.

tack för era svar =)

030405 060524 080406
  • evaoregon
    amasonas skrev 2012-04-19 19:13:59 följande:
    eva: kan vara så..eller så får jag leta sista minuten när det närmar sig, då kan man nog hitta billigt, det svåra är att hitta till fem personer dock.

Det finns ju mer att välja på då och de billigaste resorna är nog tyvärr sålda nu.  Du får göra så nästa år!  Tyvärr tror jag att det kan vara svårt att hitta biliiga restresor mitt i högsäsongen.  Rynkar på näsan
  • deddan

Metro hade en stor annons på fyra sidor från solresor, där de hade fyrstjärninga allinclusive resor till Turkiet, Grekland, Spanien, Cypern mm. Och där hade de för runt 12'000kr för 2vuxna och 2barn! Fanns även för 2vuxna, och 2vuxna och ett barn!

Har du inte Metro så prova gå in på solresor.se :)

• Gladskit

De sajterna du listat är bra. Men jag tror att det går att hitta en bra charter och då får du kolla på arrangörernas egna sajter istället, för jag tror att du kan hitta kampanjer och sånt där som inte är uppdaterat överallt.

* Fritidsresor la ut en sida igår med sänkta barnpriser. Kolla om det finns något där.
    * Ving och Fritidsresor kan man få rabatt på om man har ICA kort, så kolla på ICA's hemsida om du har ett sånt.
    * Genom Coop's medmera kan man också få rabatter ibland, de har haft samarbete med Apollo tidigare vet jag.
    * När vi reste med Solresor för några år sen så googlade jag lite och såg att man fick några hundralappar om man bokade med en kod från Ellos (!!) så det kan också vara värt att kolla.
    * Airtours är också en arrangör som anordnar paketresor som kan vara prisvärda!

Det är lite pyssel med detta men jag lovar att det kan löna sig!

Svar på tråden HUR hittar alla så billiga resor?! Hjälp tack =)