• KLM

Bra förskola i Västerås?

Hej!

Jag ska ställa mig i kö på förskolor i Västerås men har ingen aning om vilka som är bra!

Är det någon som kan rekommendera en eller flera förskolor i Västerås. Vi bor på Skallberget, men kan även tänka oss områden som Gideonsberg, Tunby, Kristiansborg och Blåsbo.

Någon som har någon erfarenhet av Vildmarkens Förskola och Bellmansgårdens Förskola på Skallberget? 

Blåsbo Förskola?  Inte supernära där vi bor, men inte alltför långt borta heller...

Privata förskolor söker man till direkt va, inte via Västerås Kommun?

Tacksam för svar!  Glad  

• Svar på tråden Bra förskola i Västerås?
  • KLM

Hej,

nej vi söker ingen särskild inriktning på förskolan utan det som är viktigast för oss är trygghet och att det är ett ställe

som känns lite ombonat och mysigt.

• LittelG

Rosenhills förskola är så otroligt, otroligt bra. Rekommenderas starkt. Kristiansborgs Förskola är också bra, har inte hört om någon som är missnöjd. Det är mina två bästa tips! Rundeln tror jag inte så mycket på och Blåsbo verkar vara OK, varken mer eller mindre.

• Mellanmjölkens land

Jag har ingen personlig erfarenhet av någon av förskolorna på skallberget eftersom vi flyttade innan vi fick barn. Däremot bodde vi ett bra tag där så man såg ju en del.

Rundelns förskola har en mikroskopisk gård men de verkar vara utanför gården och leka en del. Inget jag skulle välja eftersom det kräver betydligt mer övervakning av barnen för att ingen ska smita ner till vägen och bli påkörd. Mer ren övervakning = mindre tid att interagera med barnen.

Vildmarkens förskola har en stor men ganska tråkig gård. Nackdelen med hur den ser ut är att på vinterhalvåret får de knappt nån sol och på sommaren finns det ingen skugga. Jag kan inte minnas att jag sett barn ute på gården särskillt mycket men det kan ju ha att göra med när jag passerade förbi.

Kyrkan ska ha nån förskola som tydligen ska vara bra om man tycker att det är ok med en kristen pedagogik.

Mitt tips är att kolla runt på de olika hemsidorna. Det var så vi kom fram till hur vi skulle rangordna förskolorna.

• Laily

Hej!
    Är det nån som kan rekommendera vilken grund skola är bra i Skälby / Bäkby väst , har flyttat ditt nyligen.
    Kan det var ok i Tunby / önsta grytta området jag jobbar i !
    Känner nån Appalby skolan ? i grytta Är den bra ?
    Rösegård skolan i bäckby då ?
    Är tacksam för tipser..

Svar på tråden Bra förskola i Västerås?