• Jag

Sablans ägglossning, fattar ingenting, Hjälp!

Jag har kollat min ägglossning med kassetter från testlagret, de första dagarna var strecken knappt märkbara vilket betyder då att jag inte har ägglossning, sen på fredagen var strecket liiite mörkare än innan och på lördagen så glömde jag göra ett test (vi hade dock sex då) och på söndagen var det andra strecket mörkt men fortfarande inte så att den var mörkare än de första strecket och inte så att jag skulle koppla till att det var ägglossningen utan trodde då att den skulle vara dagen efter, alltså på måndagen, men när jag gjorde ett test på måndagen så var strecket jätte svagt, har jag då missat min ägglossning eller var den då på lördagen? jag fattar ingenting. Vi har iaf haft sex på fre-lör-mån, finns väl en chans då? Snälla hjälp.

• Svar på tråden Sablans ägglossning, fattar ingenting, Hjälp!
  • Jag
    semlorna skrev 2012-04-18 12:59:15 följande:
    Jag föredrar att tempa, funderat på att testa det?
    Jag har testat det lite smått bara, men min temp verkar hålla ungefär samma grad från några dagar efter mens fram till mensen, svårt då att veta när själva ägglossningen är?
  • semlorna
    Jag skrev 2012-04-18 13:01:36 följande:
    Jag har testat det lite smått bara, men min temp verkar hålla ungefär samma grad från några dagar efter mens fram till mensen, svårt då att veta när själva ägglossningen är?

Använder du FF? Har du någon chatt du kan visa? Har du ingen höjning kan det ju vara så att du inte har ägglossning alls.
  • jenniekk

Jag har bara använt Clearblue diditala ÄL test och de är super tycker jag. Behöver inte själv analysera testen utan de visar klart och tydligt om ÄL är på gång. Dessa test är även de gyn rekomenderat mig. Har du provat dem?

• Jag
    semlorna skrev 2012-04-18 13:07:19 följande:
    Använder du FF? Har du någon chatt du kan visa? Har du ingen höjning kan det ju vara så att du inte har ägglossning alls.
    Vad är FF? Har inte kollat tempen nu, kanske ska göra det.
  • Jag
    jenniekk skrev 2012-04-18 13:09:26 följande:
    Jag har bara använt Clearblue diditala ÄL test och de är super tycker jag. Behöver inte själv analysera testen utan de visar klart och tydligt om ÄL är på gång. Dessa test är även de gyn rekomenderat mig. Har du provat dem?
    Ok, nej det har jag inte testat, har bara kört med de från testlagret, första gången med de billigaste stickorna och de visade ett tydligt streck på ägglossningen, och nu kasseter vilket ska vara de dyraste, och nu är jag virrig.
  • semlorna

Fertilityfriend. Det är viktigt att tempa på samma tid precis när du vaknar och innan du går upp.

• Jag
    semlorna skrev 2012-04-18 13:14:58 följande:
    Fertilityfriend. Det är viktigt att tempa på samma tid precis när du vaknar och innan du går upp.
    Ok, nej har inget sånt. Har bara hobby tempat eller vad man kan säga. Brukar tex har min vanliga temp på 36,5 och sen några dagar efter mensen ligger den på 37,0 eller 37,3 fram tills mensen typ. 
  • Jag

Ingen som vet om det låter som jag missat min ägglossning eller om den kan ha varit där på lördagen eller var det på söndagen? 

• semlorna

Enbart ägglossningsstickor säger ingenting förutom ungefär när du borde ha ÄL och det är ett rätt stort tidsspann det kan ske inom efter positivt test.

• Jag
    semlorna skrev 2012-04-18 13:30:14 följande:
    Enbart ägglossningsstickor säger ingenting förutom ungefär när du borde ha ÄL och det är ett rätt stort tidsspann det kan ske inom efter positivt test.
    Ok, för det jag ändå lärt känna med min kropp är att jag antagligen känner av ägglossningen då jag brukar få väldigt ont i magen, så borde iaf vara typ runt denna tid nu.
Svar på tråden Sablans ägglossning, fattar ingenting, Hjälp!