• Edda2

Ökad aptit.

Vet inte om det ska ligga under utvecklingen men ja då får den flyttas.

Har 2 pojkar som är 7 och snart 6 år. De har alltid gillat mat och äter som en hel karl ibland.
    Men nu tycker jag det bara blir värre och värre det är tanke på mat direkt på morgonen och sen tjatas det om mat dagen ut!
    De bägge är lång/normalviktiga möjligt lite smalare än "normalt"
    Vet inte vart de gör sig av med allt?
    De äter frukost, blir mackor 2st ibland 3st var och de dricker te till det. Ibland äter de gröt/yoghurt mm men som sagt de vill oftast ha mackor.
    Efter 30 min börjar de tjata om att de är hungriga men jag brukar säga stopp ibland har de fått någon frukt istället och det nöjer de sig med.
    Men shär är det efter varje måltid! ca 30 min efter så är de hungriga och vill ha och blir ett jäkla liv om de inte får ta mat eller något. Te.x hämtar den yngsta kl 13.30 då har de precis ätit på förskolan och han har precis satt i från sig tallriken. När vi kommer hem ca 30 min senare så är han hungrig! efter ha ätit 2 port.. Hur är det möjligt, som sagt detta håller på från de vaknar till de lägger sig. Minsta är värst men han är även inne i det berömda 6 års trotsen och han gör av med mycket energi och annat och är väldigt aktiv i normala fall med,bägge är det för den delen. Men kan detta med trotsen och maten hållaihop att han gör sig av med för mycket energi och så?

Ska man ge efter? självklart vill jag inte de ska gå runt och vara hungriga men efter 30 min och efter 2 port mat? för mig är det omöjligt att vara hungrig då.
    Någon som har några ideer att bolla med?

Svar på tråden Ökad aptit.