• Långbenopluto

VUL idag...

Hej alla tjejer!

Som en del av er vet så har jag varit här förut.

Men nu behöver jag lite hjälp:

Jag hade ett missfall den 25 nov och fick en skrapning. Jag har alltså inte fått mens ännu och har därför gjort ett grav test som visade pos.

Idag var jag på VUL. Läkaren kunde konstatera en ny graviditet

MEN!! Han kan inte se om jag är i v 5-6 eller så har det avstannat och jag får då ett nytt MA.

Han kunde se en rund och fin fostersäck på 14 mm och en "prick" som han trodde var gulkroppen, men inget hjärtljud. Det är för tidigt att se några hjärtslag om jag är i v 5-6.

Min fråga; Har någon varit med om liknande? Eftersom jag inte har haft mens efter MA så vet han inte när jag hade min ägglossning.

Jag fick en ny tid 2 feb.

Någon??

• Svar på tråden VUL idag...
  • MajaIda

Tyvärr, jag vet inte. Hoppas jag får grattulera dig/er!! Lycka till;)

• Herus

Det kan ju vara svårt att räkna då.. Har själv haft 3 mf på raken och har haft svårt att veta vilken vecka jag varit i..
    Men med vul och blodprov kunde fick vi veta hur långt gånget jag va i tredje graviditeten..

När ska du på vul igen??

• ankan

Hej Tines!
    När jag var på vul en vecka efter att jag testat positivt (hade fått en liten blödning och hade två mf bakom mig) så fann man först bara gulkroppsblåsan och såg inte ett spår av ett embryo. Läkaren trodde inte att det fanns något foster och förberedde mig på ett tidigt mf. Jag fick tid en vecka senare och var då inställd på ett negativt svar. Men fel hade jag, på skärmen fick jag se en liten varelse med ett tickande hjärta. Jag trodde inte mina ögon. Tydligen är det för tidigt att se ngt foster (embryo) så tidigt i graviditeten. Nu gick det åt skogen för mig i alla fall. Men det var inget fel så vitt jag vet då jag fick se hjärtat och det är som sagt helt normalt att inte se ngt i v.5 på vul:et. Hoppas allt går bra den 2/2.

• Vildrosen

Jag var på VUL v 5+4 (beräknat efter senaste mens). Vi såg bara en hinnsäck på 15 mm, men ingen gulekropp och inget foster. Läkaren sa att det var för tidigt för att se något foster. Ofta såg man inte heller gulsäck så tidigt. Jag blev orolig jag med och har frågat lite på FL. Jag har blivit lite lugnad. Det verkar som det är för tidigt att se mer. Men har nu i fem dagar haft lite, lite brun/rosa/ibland rödaktiga flytningar och är orolig. Har även gravsymtom såsom illamående, ömma bröst och växtvärk ibland. Ni som har erfarenhet av missfall. Hur brukar förloppet vara?

• Zebra76

Hejsan Tines.

Om du inte vet när du hade ÄL så kan det ju stämma. De kan ju ta flera veckor innan man får ÄL efter ett missfall. Håller tummarna att du får se ett lite hjärta picka nästa gång de gör vul.

Kram Vännen

• Långbenopluto

Tack för alla uppmuntrade ord, det värmer.

Jag ska på VUL den 2 feb kl 15.00. Så jag skriver så fort jag vet något, håll tummarna för mig!!

Kram på er alla!!

• Långbenopluto

HEJ

Idag var jag på VUL och läkaren så ett hjärta klart och tydligt

BF 15 sept -06 Det ska väl bli tredje gången gillt!!

Kram och lycka till!! Jag hoppas att alla får sitt efterlängtande plus!

• Zebra76

tines: ett jättestort grattis!

kram

• Johnna

STORT grattis. Vad spännande det var att läsa tråden så här i efterhand. Det är bara att gratulera! Ger hopp till oss andra.

• Margaret

Åh, vad bra! vilken lättnad! håller tummarna för en härlig graviditet!

• lynet70

Grattis Grattis och lycka till!

Svar på tråden VUL idag...