• gosmagen

6 veckor, hur mycket ersättning?

Som rubriken säger, hur mycket ersättning äter era 6 veckors och hur ofta? Samt vilken sort?

Våran tjej äter 200 ml var 4:e timme med undantag för natten då de går ca 6 timmar. Hon äter Baby Semp 1. 

• Svar på tråden 6 veckor, hur mycket ersättning?
  • Mercurialis

Mitt andra barn fick ersättning. Vid sex veckors ålder åt han ca 600 ml/dygn, uppdelat på åtta mål - alltså ca 75 ml/mål. Han fick NAN 1.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Therese83tezz

Vår son får mellan 50-120 ml/mål...ammar oxå.

• violatricolor

Min dotter äter 60-180 ml/mål. Ammar också. Enstaka gånger när jag inte ammar alls tar hon ungefär 120-180. Hon är 7 veckor men såg nog ut så förra veckan också ungefär. Äter 5-6 ggr/dag.

• violatricolor
    violatricolor skrev 2012-04-19 12:15:41 följande:
     Äter 5-6 ggr/dag.
    Per dygn, menar jag förstås. 

Man ska ju ge dem vad de vill ha. Det som står på paketet är bara vägledning.  
  • LilaRos

130-165 ml 7ggr per dygn oftast.

Vissa dagar vill han ha mat ofta men då äter han inte lika mycket varige mål. Han snittar väl 1l/dygn. Nu är han strax 2 månader men det har sett ut såhär i 3v kanske

• LilaRos

Kan tillägga att han är ganska stor, som en normalstor 3 månaders bebis

• gosmagen

Dottern har fått i sig 800 ml redan, bara sen 3 imorse. Hon vägde idag 5090 gr och va 56,8 cm lång.Frågade på BVC och de va inte alls konstigt att hon äter runt 1 liter per dygn. 

Svar på tråden 6 veckor, hur mycket ersättning?