• Freckels

Det här med troll...

Är relativt ny på Familjeliv, sökte mig hit då jag tycker att nivån är för låg på andra forum. Trodde Familjeliv var ett seriöst forum med diskussioner av vuxna människor.

Men så är det ju inte alls :(
    Här finns det en massa "troll".
    Varför? Vad är det man får ut utav det?
    Tycker att det är så väldigt hemskt att vissa skriva nått helt oralevent och elakt bara för att få igång en diskussion.
    Omoget!

• Svar på tråden Det här med troll...
  • såärdet

nej jag håller med. Blir ibland besviken om jag verkligen försökt svara seriöst på någon fråga som kanske verkade märklig, men om folk behöver stöttning så ger man den tycker jag....sen fick man veta att det bara var båg alltihop, jättetrist.

• Freckels

Ja visst är det tråkigt, och ännu värre när vissa svara oseriöst i seriösa trådar.
    Var en tråd där TS hade blivit våldtagen och någon skrev att "du får väl skylla dig själv när du inte släpper till". Jag hade blivit helt förstörd om jag hade varit TS i detta läget.

Det värsta är att när man te.x. på Flaschback ser sånt beteende så är det mycket möjligt att det är en 16 åring som sitter och skriver, någon som "inte förstår bättre". Men här hänger väl ändå inga 16 åringar, här är det ju "vuxna" människor. Blir mörkrädd!

• SHAKAWKAW

Det finns troll överallt. Du kommer inte undan dem, så det är bara att vänja sig. Plus, nittio procent av trollen på Familjeliv är så fantastiskt dåliga på att trolla, så det går att syna deras bluffar ganska snabbt.

• SHAKAWKAW

Ptja, jag vet inte. Jag känner mig inte speciellt brydd över det. Är medlem på många olika forum, så jag har blivit van och reflekterar inte över det längre.

• syskonen

Troll finns på alla forum. Skillnaden mellan FL och många andra forum är att man här ser nyttan med trollen och det överväger enligt ledningen.
    För ärligt så är det inte enbart negativt då många intressanta diskussioner startas av just troll.

Till syvende och sista handlar troll inte om hur ledningen tacklar dem utan medlemmarna. Troll närs ju av uppmärksamhet så enda sättet att bli av med dem är att alla seriösa tiger ihjäl dem. Så jag tycker att man istället ska fråga varför medlemmarna inte tar sitt ansvar utan vill att ledningen gör det.

• IsDimma
    Freckels skrev 2012-04-17 08:06:06 följande:
    Ja visst är det tråkigt, och ännu värre när vissa svara oseriöst i seriösa trådar.
    Var en tråd där TS hade blivit våldtagen och någon skrev att "du får väl skylla dig själv när du inte släpper till". Jag hade blivit helt förstörd om jag hade varit TS i detta läget.

Det värsta är att när man te.x. på Flaschback ser sånt beteende så är det mycket möjligt att det är en 16 åring som sitter och skriver, någon som "inte förstår bättre". Men här hänger väl ändå inga 16 åringar, här är det ju "vuxna" människor. Blir mörkrädd!
    Jo då, det hänger faktiskt en hel del tonåringar här. 
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Sanningsdan

Värre än trollen är väl alla grälsjuka människor utan egna liv men med enormt behov av att hävda sig i varje läge och som bara måste göra en debatt av varenda ts oavsett vad det rör sig om :(

• Anonym (Troll)

Jag är troll ibland, fast inget elakt troll. 

• Anonym (Skuggan)
    Freckels skrev 2012-04-17 07:54:30 följande:
    Det här med troll...

Är relativt ny på Familjeliv, sökte mig hit då jag tycker att nivån är för låg på andra forum. Trodde Familjeliv var ett seriöst forum med diskussioner av vuxna människor.

Men så är det ju inte alls :(
    Här finns det en massa "troll".
    Varför? Vad är det man får ut utav det?
    Tycker att det är så väldigt hemskt att vissa skriva nått helt oralevent och elakt bara för att få igång en diskussion.
    Omoget!

Trollande grundar sig ofta i emotionell omognad och en osäkerhet hos personen. De söker uppmärksamhet och känner ett behov av att provocera för att få kontroll eller bekräftelse, något de kanske inte får på andra sätt i sina liv. Det är ett destruktivt sätt att hantera sina egna brister och känslor av otillräcklighet.
Svar på tråden Det här med troll...