• Cakemaker

Vad har ni för bilbarnstol i baksätet? (3åring)

Dottern på snart tre år flyttades igår till baksätet men det blev väääldigt trångt för hennes ben där :( Hon är ändå bara 87 cm lång så hon är ju ingen jätte direkt men ändå får hon knappt plats. Vi har en Peugeot 307 och stolen vi har nu är nog en ca. 2 år gammal Britax Higway skulle jag tro. Behöver en massa tips på stolar som kan passa bättre i baksätet så att dottern slipper få ont i benen...!

• Svar på tråden Vad har ni för bilbarnstol i baksätet? (3åring)
  • Pickeli

Jag har en multitech från britax till mig 3,5 åring i baksätet. Det är ganska trång för benen, men inget han lider av. Han klagar aldrig över sina ben.

Tror att two-way ger bra benplats, från samma tillverkare. Testa i butik, det är mitt tips!

Google it!
  • Sisisisi

Har ni provat att montera stolen i mitten för att få bättre benplats? Min son är 108 cm och har bra benplats i multitech och twoway. Jag tycker mest om multitechen men twoway tar mycket mindre plats i bilen...

• Kodia

Har ni testat att ställa passagerarstolen lite längre fram, med ryggstödet så upprätt som möjligt?

• MammaTillFelicia

vi skulle välja nya stolar efter en krock och satte en two way i våran 307sw, i andra bilen satta vi en max-way, för att kunna passa ett eventuellt tredje barn. skulle jag köpa en stol som bara skulle passa lite större barn skulle jag utan tvekan välja twoway, den är väldigt rymlig!

• stor grön drake

min mamma har en two way bak i sin 307 och där sitter sonen 2,5 år, 96,5cm alldeles utmärkt även med stolen rätt emot sätet. Den är så vid i sittytan att benen lätt kan gå åt sidorna och det är lätt för barnen att flytta benställning. Vid längre resor monterar vi den längre ut (på bilden sitter det en lång person framför)

IMG_0333.JPG

• Cakemaker

Tack för alla svar! Vi har nu lyckats trixa till det så att dottern får bra med plats för benen. Farsgubben hjälpte till att tänka också så nu sitter hon bra i sin stol igen :)

Svar på tråden Vad har ni för bilbarnstol i baksätet? (3åring)