• nigafati

vad baka/fika till dopet?? öppna presenter på plats el hemma?

vi ska ha dop om två veckor.

ska beställa smörgåstårta, så att det blir det o kaffe som blir "fikat". men tänkte även baka en 3-4 sorters kakor.... tips?

"chokladrutor" (typ sockerkaka med chokladglasyr) har jag tänkt. Men mer?

Fick till ett par utsökt goda enkla kladdkakemuffins med hallon i för nån vecka sen - men dessa är ju godast varma, och då tycker jag det blir jobbigt att hålla på o värma dessa?

Undrar också hur ni lagt upp själva dopet? Ett fika? Två fika? öppna presenter på plats? Öppna presenter hemma för oss själva?

• Svar på tråden vad baka/fika till dopet?? öppna presenter på plats el hemma?
  • Lena

Några småkakor till som kolakakor blir nog bra.

Öppna på plats är roligare tycker jag.

• Mälaröbo

Att ha smörgåstårta och sen någon kaka till kaffet låter ju alldeles lagom och när det gäller presenterna så tycker ju folk så olika. En del tycker det är urtråkigt att titta på när nån öppnar paket men själv tillhör jag kategorin som både gillar att se andra öppna paket och som vill öppna själv när jag har "kalas".
    På de få tillställningar jag varit där man inte öppnat paketen så har jag personligen saknat det. De som inte tycker det är kul behöver ju inte stå och titta utan kan göra något annat. 

• aikidoaasa

Öppna på plats!
    Men man behöver inte göra det till en "obligatorisk alla måste titta" grej då inte alla gillar det... men många gör det också och blir glada när de ser de fina sakerna.

När det gäller godsaker så tipsar jag om att du blandar för olika smaker och konsistenser. (Mjuka och hårda kakor/ bullar... något med choklad... sylt... mer "vuxet"... sött)

Lycka till och hoppas att ni får ett trevligt kalas!  

• Momalicious

Jag personligen tycker det är rätt ohyffsat att inte öppna på plats. Jag menar, det bästa med att ge en present är ju att se reaktionen när personen öppnar. :)

Svar på tråden vad baka/fika till dopet?? öppna presenter på plats el hemma?