• move

Sanning

Att andra människor skulle kunna få dig att må dåligt är en lögn, som vissa människor i tex Sverige tror på. De tror att dem kan säga taskiga saker och på så sätt få dig ledsen. Men det är bara människor som inte är kapabla att förstå livet, som beter sig så. Jag vet att religiösa människor inte bryr sig om vad andra människor säger till dom, och vuxna människor tycker också att det kvittar vad andra säger.

De vuxna som fortfarande retas och sådant, är bara de som inte känner sig som en värdig eller uppskattad människa. Det är så det ligger till, men om ni inte håller med om det är det för att ni inte har nått den insikten än. Vissa gör det vid 20årsåldern, andra vid 45årsåldern. Men innan man dör har nog alla förstått att det ligger till så. 

Etana- Människor snackar

http://godhelpjamaica.blogspot.se/2012/04/sanning-etana-people-talk-i-am-not.html

• Svar på tråden Sanning
  • mrsStatham

Väl rutet

Bara två saker är oändliga
  • move

Hur det kan finnas några människor som inte förstår hur det ligger till med det här, är för mig väldigt underligt.

Alla har fått samma hjärna, men vissa väljer att ödelägga dess kapacitet.  

• mrsStatham

Väl rutet

Bara två saker är oändliga
  • Selfish Geene

hm, så..
    Om jag visar dig en religiös person som faktiskt bryr sig om vad andra människor säger till dom så erkänner du att det du skrivit i ts inte är "sanning"?! 

• Johan70

Människan är en social varelse. Det är klart att hon normalt bryr sig om vad andra säger, särskilt när det rör henne själv.

Alla tar inte åt sig lika lätt av de otrevligheter som andra kanske sprider omkring sig. Det kan kanske bero på att de är religiösa, kanske beror det på något annat. Mest beror det på vilken attityd man har. En person som aldrig tar åt sig utan bara låter otrevligheter rinna av som vatten på en gås, kanske också i sig är mindre social tillbaka mot sina medmänniskor?

Trådstarten är tänkvärd, men jag tycker inte att det är riktigt rättvisande att ha rubriken "Sanning" på den här diskussionstråden.

• move
    Johan70 skrev 2012-04-16 13:49:28 följande:
    Människan är en social varelse. Det är klart att hon normalt bryr sig om vad andra säger, särskilt när det rör henne själv.

Alla tar inte åt sig lika lätt av de otrevligheter som andra kanske sprider omkring sig. Det kan kanske bero på att de är religiösa, kanske beror det på något annat. Mest beror det på vilken attityd man har. En person som aldrig tar åt sig utan bara låter otrevligheter rinna av som vatten på en gås, kanske också i sig är mindre social tillbaka mot sina medmänniskor?

Trådstarten är tänkvärd, men jag tycker inte att det är riktigt rättvisande att ha rubriken "Sanning" på den här diskussionstråden.
    Då jag var ung brydde jag mig om vad personer tyckte. Nu har jag blivit gammal, gått igenom en väldigt massor av saker, och tack och lov insett att det blir bättre då du inte bryr dig om vad andra säger osv.

Alltså, jag har insett att det är skillnad på konstruktiv och negativ kritik.

Kanske är sant för vissa. Alltså det beror väl på hur man definierar social. Du kan ju fortfarande välja att vara social med dem som behandlar dig med respekt och strunta i "idioterna". 

• move
    Selfish Geene skrev 2012-04-15 16:29:16 följande:
    hm, så..
    Om jag visar dig en religiös person som faktiskt bryr sig om vad andra människor säger till dom så erkänner du att det du skrivit i ts inte är "sanning"?! 
    Jag vet några religiösa som bryr sig om vad andra säger... Men de tycker ju att det är för att djävulen förgiftat den här världen som folk beter sig så och vet att Gud finns, så de accepterar att det händer-jag skrev bryr sig inte...
  • Selfish Geene
    move skrev 2012-04-27 23:30:45 följande:
    Jag vet några religiösa som bryr sig om vad andra säger... Men de tycker ju att det är för att djävulen förgiftat den här världen som folk beter sig så och vet att Gud finns, så de accepterar att det händer-jag skrev bryr sig inte...
    men tydligen gör dom det (du skriver det själv i första meningen i inlägget ovan)

Tänker du fortsätta hävda att ts är "sanning" trots att det uppenbart inte förhåller sig på det viset?!
  • Faile

Klart folk bryr sig om vad andra människor tycker, tänker och säger.
    Inte många ställer sig upp på bussen och sjunger bara för att man har lust, pruttar högt i ica-kön, eller lägger sig och vilar på golvet i köpcentret. För att det är inte socialt accepterat och vi inte vill ta konsekvenserna av ett sådant avvikande beteende, dvs att andra människor reagerar negativt på vad du gör.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • move
    Selfish Geene skrev 2012-04-28 07:08:35 följande:
    men tydligen gör dom det (du skriver det själv i första meningen i inlägget ovan)

Tänker du fortsätta hävda att ts är "sanning" trots att det uppenbart inte förhåller sig på det viset?!
    Jag är inte religiös, så vad menar du?

Ser det ut som att jag bryr mig om vad andra människor säger? 
  • move
    Faile skrev 2012-04-28 07:15:22 följande:
    Inte många ställer sig upp på bussen och sjunger bara för att man har lust, pruttar högt i ica-kön, eller lägger sig och vilar på golvet i köpcentret. För att det är inte socialt accepterat och vi inte vill ta konsekvenserna av ett sådant avvikande beteende, dvs att andra människor reagerar negativt på vad du gör.
    Hahaha, det vore en skön person som ställde sig och sjöng på bussen... Nej golvet är smutsigt, men du kunde ju luta dig mot någon hylla :)...

Jag fullkomligt struntar i vad folk tycker om mig, för att jag vet vad jag tycker och vem jag är. Jag vet även vem dom är och vilket liv dom lever. Jag har levt som dom och betett mig likadant i ca 15 år.

Jag anser att alla får tro vad dem vill. Men med det sagt, säger jag inte att jag inte ska berätta vad jag egentligen tycker.

Alla ska göra vad de själva vill, så länge det inte skadar dem själva eller någon annan. Som att dricka alkohol....

Det är ett riktigt hemskt samhälle, där ni tror att ni är fria att göra vad ni vill, fast ni egentligen inte alls kan göra vad ni vill. 
  • Selfish Geene
    move skrev 2012-05-03 21:36:22 följande:
    Jag är inte religiös, så vad menar du?

Ser det ut som att jag bryr mig om vad andra människor säger? 
    Ja, du verkar extremt intresserad av vad andra har att säga (men verkar även extremt ointresserad av dialoger, en kombo som i stort sett garanterar samarbetssvårigheter)
  • move
    Selfish Geene skrev 2012-05-09 17:16:18 följande:
    Ja, du verkar extremt intresserad av vad andra har att säga (men verkar även extremt ointresserad av dialoger, en kombo som i stort sett garanterar samarbetssvårigheter)
    Du tycker att jag ska föra diskussioner med er, då ni endast snackar skit?
    Om du har något intressant att diskutera, för jag gärna en dialog...
  • move
    Faile skrev 2012-04-28 07:15:22 följande:
    I Jamaica kallas man Hothead om man gör vad man vill :). Det är någon som de respekterar :)...
  • Selfish Geene
    move skrev 2012-05-15 21:09:36 följande:
    Du tycker att jag ska föra diskussioner med er, då ni endast snackar skit?
    Om du har något intressant att diskutera, för jag gärna en dialog...
    i ts gör du följande påståenden:

1. Att andra människor skulle kunna få dig att må dåligt är en lögn
    2. Jag vet att religiösa människor inte bryr sig om vad andra människor säger till dom
    3.  vuxna människor tycker också att det kvittar vad andra säger.

Du har döpt tråden till "sanning" så jag antar att du håller ovanstående uttalanden för just sanna.

Håller du fast vid att det du påstår är sant eller tänker du erkänna att det finns både vuxna och religiösa människor i alla åldrar som absolut bryr sig om vad andra människor säger till dom? 

Om definitionen av att "snacka skit" är att prata innan man tänker tycker jag nog att du själv kastar lite väl stora stenar i glaskojan

Svar på tråden Sanning