• ELMK

Min phil and teds vibe gick sönder

var ute med barnen idag i skärholmen och min son på 12kg sitter i syskonsitsen underst och då händer det som INTE får hända, vagnen går sönder HELA svetsningen går av och hade jag inte reagerat så hade min son legat på marken med vagn och storebror över sig. ringde självklart babyland som jag köpt vagnen från för 2 år sedan och berättade....

är i chock har inte varit i närheten av att överbelasta vagnen någon gång. har detta hänt någon annan?

• Svar på tråden Min phil and teds vibe gick sönder
  • FruNaftra

Men guuuuud. Urs vad otäckt. Jag som hade tänkt köpa en sån modell :-S nu vet jag inte om jag vågar det längre. Fy attans.

• anyXX

Konstigt, var menar du att det gick sönder? Tyget? o vad sa bbyproffsen? Jag har en pt sport och den har använts flitigt i två år av barn som väger idag 2 x 14 kg.... maxvikten för vagnen ska ju vara 20 + 25!!

flicka 2008 & pojke 2010
  • ELMK

Nej ramen i aluminium gick sönder. Alltså svetsen mellan två ramdelar brast

• ELMK

Babyland sa att jag ska komma in med vagnen och så ska dom kolla på det samt ringa pt för att se vad som ska göras

• FruNaftra

Oki berätta gärna hur det gick. Kan vara intressant att höra om det finns fler fall där detta hänt. Jäkla otäckt ändå. Tänk om den store landade rakt på lillen. Kunde sluta illa det där :(

• ELMK

Har lämnat in vagnen nu och dom hoppades på att pt skulle godkänna reklamationen. Har lagt upp bilder på skadan på min blogg om ni vill se hur den har gått sönder

• ELMK

Jag kommer få ett nytt chassie! Fan vad bra, dock kunde det dröja lite beroende på om dom hade ett hemma i sverige eller om dom är tvungna att ta ett från nya Zeeland

• HEARM

letar efter gillar knappen i ditt sista inlägg TS. :) facebookskadadsom man ä

• FruNaftra

Gött! :) hade svårt att se hur de hade kunnat göra annat men man vet aldrig helt säkert nuförtiden.

• ELMK

Precis, tydligen när babyland ringde till pt så räckte inte det att hon berättade hur vagnen såg ut och att det inte fanns någon yttre påverkan så hon var tvungen att skicka iväg vagnen till vagnverkstan. Men jag måste verkligen berömma babyland i Skärholmen för deras service och kunkontakt! Helt underbara!

Svar på tråden Min phil and teds vibe gick sönder