• levainuet

Clearblue Fertilitetsmonitor

Hej!

Jag har använt min monitor sedan januari, och den har visat på ÄL varje testomgång. Men nu hade jag direkt 12 dagar med hög  fertilitet och idag (dag 21 visar max ÄL)

Har aldrig tidigare haft så många som 12 dagar med hög, hur visar den för er?   

• Svar på tråden Clearblue Fertilitetsmonitor
  • mytol

Jag invigde min monitor nyligen. Är på dag sju idag och idag visade den hög, ska bli spännande att se hur kroppen funkar.

• LängtanTillBebis

Första månaden med monitorn för mig med är på dag 11 och visar låg fert. Blir nog ingen ÄL som vanligt =(

st0rken.blogspot.com läs min blogg
  • Lino83

Är det någon kvar i denna tråden? Jag har precis startat med min CB fert.mon och är idag på dag 7. Sitter nu i bilen på väg till släktträff och ska hem imorgon och insåg precis att jag glömt monitorn! Någon som vet om det spelar någon roll om man missar testa en dag? Den visade fortf låg fertilitet i morse när jag testa.

Tacksam för svar!

• patte85

Jag hoppar in här jag med då jag precis införskaffat en monitor. Jag är på mens dag 3 idag, jätte drygt detta kommer bli nu att först vänta på ägglossningen sedan till BIM. Ja kul ska det bli i alla fall, och få se hur kroppen beter sig och om den kommer stämma överens med mina tidigare uträkningar av min ÄL. men det kommer det nog inte eftersom vi försökt bli med barn i 5 år nu höhö.... där av denna monitorn nu då. hoppas vi kan följas åt här då Skrattande

• Patricia Helena

hur går det tjejer, jag är inne på dag 9 nu och den visar hög, vet att min ägglossning inte kommer att ske föres nästa helg, spännande värre :)

• Lino83

Oh, vad trevligt att det blivit lite liv i denna tråden! :)

Jag är på dag 30 idag och det är nu som "väntan" är näst intill olidlig.. Har en cykel på mellan 32-35 dagar och enligt min ÄL så har jag förväntad (icke?) BIM på fredag. Har INGA symptom dock så jag tror inte det tagit sig denna gången heller, men måste säga att jag hittills gillar fertilitetsmonitorn skarp! :)

• Patricia Helena

Ja den där väntan är inte rolig alls . Jag har också lång cykel ca. 30 dagar. Hoppas inte tant röd dyker upp för dig!!!! Nu är jag inna på dag 11 och den visar fortfarande hög, jag väntar på ÄL nu i helgen :)

• Halmstadtjej1986

Hoppar in jag också. Efter 2,5 års försök att bli gravida har vi nu införskaffat en fertilitetsmonitor eftersom jag har skitsvårt att tyda vanliga små ägglossningsstickor + att jag tidigare haft väldigt oregelbunden mens. Har nu gått ner strax över 30 kg, å mensen har nu kommit 4 månader i rad. Härligt. Första försöket med monitorn förra månaden, men fick aldrig något max-utslag. Dock fick jag min mens. Denna månaden fick jag max-utslag igår (dag 16 i cykeln), tog även ett clearblue digital ÄL-test som visade glad gubbe. Vi sexade dag 14, dag 16 (igår) och det kommer bli åtminstone ikväll och imorgon också.
    Jag hoppas tant röd sen håller sig borta ett par månader, för nu vill jag f*n att det är vår tur!

Förresten, har ni koll på det där med ÄL-sekret?....Jag har inga trådiga äggviteflytningar, utan mina är creme-vita, lotionaktiga....vilket det är i princip under hela cykeln. Är det nåt man behöver oroa sig över eller kan även det vara "fertilt sekret"?
    Flytningen är inte i några mängder och rinner sällan ut i trosan, utan jag märker oftast av det genom att själv "känna efter".

• Patricia Helena

Hej Halmstadtjej. Det kommer nog bli lättare för er med monitorn nu! Grattis till den stora vikt nedgången :) det där med ÄL flytningar är jag inte så bra på. Och håller inte sådär jätte koll på mina egna i heller. Men har hört att dem ska ju vara trådliknande när man har ÄL. För att Sperman ska kunna ta sig fram på ett bra sätt. Själva gick min monitor ner på 2 ploppa idag på dag 14. Så här börjar den eviga väntan nu :/

• Lino83

Mensen kom idag.. Men på ett sätt så är det lite spännande eftersom jag nu ska börja med pergotime nästa vecka.

Någon som vet om det går bra att äta pergotime och ändå använda sig av clearblue fertilitetsmonitor? Risk för missvisande resultat?

Svar på tråden Clearblue Fertilitetsmonitor