Hoppar in jag också. Efter 2,5 års försök att bli gravida har vi nu införskaffat en fertilitetsmonitor eftersom jag har skitsvårt att tyda vanliga små ägglossningsstickor + att jag tidigare haft väldigt oregelbunden mens. Har nu gått ner strax över 30 kg, å mensen har nu kommit 4 månader i rad. Härligt. Första försöket med monitorn förra månaden, men fick aldrig något max-utslag. Dock fick jag min mens. Denna månaden fick jag max-utslag igår (dag 16 i cykeln), tog även ett clearblue digital ÄL-test som visade glad gubbe. Vi sexade dag 14, dag 16 (igår) och det kommer bli åtminstone ikväll och imorgon också.
Jag hoppas tant röd sen håller sig borta ett par månader, för nu vill jag f*n att det är vår tur!
Förresten, har ni koll på det där med ÄL-sekret?....Jag har inga trådiga äggviteflytningar, utan mina är creme-vita, lotionaktiga....vilket det är i princip under hela cykeln. Är det nåt man behöver oroa sig över eller kan även det vara "fertilt sekret"?
Flytningen är inte i några mängder och rinner sällan ut i trosan, utan jag märker oftast av det genom att själv "känna efter".