• Shitzu

    vad betyder bokstäver på en ritning?

    hej
    jag undrar om vi kan reda ut vad alla bokstäver står på ritningarna på en lägenhet.

    på den jag tittar på just nu finns det ett litet utrymme som står KLK på och en ruta in i utrymmet där det står L
    I hallen finns ett hörn med ett slarvigt sick-sack mönster..?
    I köket står bokstäverna ST, K/S, SK och en ruta med nåt som ser ut en åskblixt diagonalt över rutan.
    Hjälp mig någon :) 

  • Svar på tråden vad betyder bokstäver på en ritning?
  • Vinter kvinnan

    L = linneskåp
    ST = städskåp 
    K/S= Kyl/sval
    SK=  Skafferi
    Ruta me åskblixt är väl spis

    Är inte helt säker på alla men de är va ja gissar på 

  • Haffsorkestern

    KLK - Klädkammare
    L - Linneskåp (tror jag)
    ST - StädSkåp
    K/S - Kyl/Sval
    SK - Skafferi
    Blixten - Spis
     

  • Tallbarr12

    Klk är klädsammare, L skulle kunna vara linneskåp, alltså en garderob med hyllor/backar, men är inte säker. K/S är kyl/sval, SK är skafferi och ST skulle kunna vara städskåp, men är inte hundra på det. Blixten symboliserar antingen fläkten eller spisen (minns inte) men fläkt och spis brukar ju vara på samma ställe...

  • Purpurbräcka

    Zickzackmönstret i hallen kan ev. vara en hatthylla. Jag har för mig att jag har sett något sådant tidigare.

  • Haffsorkestern
    Shitzu skrev 2012-04-14 15:52:15 följande:
    tack gode gud :P
    Det var nog inte gud som hittade på google.
  • principessan

    Zickzack mönstret i hallen är nog proppskåp.

  • FrökenPi

    Hittade denna gamla tråd när jag googlade. Hittade inte mitt svar någonstans. Kanske nån här på FL kan hjälpa mig?

    Bredvid en garderob (G) finns det ett skåp med beteckning B, någon som vet vad det står för?

  • IsDimma
    FrökenPi skrev 2016-01-17 23:41:43 följande:

    Hittade denna gamla tråd när jag googlade. Hittade inte mitt svar någonstans. Kanske nån här på FL kan hjälpa mig?

    Bredvid en garderob (G) finns det ett skåp med beteckning B, någon som vet vad det står för?


    Brunn?
Svar på tråden vad betyder bokstäver på en ritning?