jag är så sur på våra snåla "vänner"
För att göra en lång historia kort....
För ca1 år sen flyttade vi till landet med två barn. Vi började umgås med en gammal klasskompis till mig o hennes familj. Hon har 2 pojkar på 11 och 32 år. Mina barn är 1 och 6 år.
Strax efter vi börjat umgås fyller hennes son 11 år. Vi blir bjudna till hans vuxenkalas och frågar pojken vad han önskar sig. Han vill ha kläder och spel till playstation 3, varpå han ger mig en lista över spel han vill ha. Min man tittar på den och säger att detta är helt nya spel och de kostar alla över 600 kr!!! Jag tyckte att det var lite att ta i. Jag frågade då hans mamma som säger att han önskar sig bara nya spel tyvärr så något av de blir bra. oj känner jag-vad högt de lägger ribban. Vi brukar bara ge för 300 till släktingars barn.
Okej...det slutar med att vi köper ett spel för 700 kr men säger då att det även är till hans bror som vi ju inte firat eftersom vi inte umgicks med dem då. pojken blir såklart jätteglad.
Strax innan jul fyller hans bror år. Jag menar att vi redan gett honom en present eftersom spelet var tilld e båda men min man säger att vi kan inte gå på kalas utan ngt så vi köper presentkort på SF Bio för 200 kr till honom.
Så i mars fyllde min son 1 år. De kom ej på kalaset-kände sig lite sjuka. Min son fyllde sen 6 nu i veckan men vi hade kalas förra veckan-de kom inte för det var påsk.
Så äntligen över en månad efter att den minsta fyllde ett år kom de igårkväll. (måste tillägga att deras söner varit här otaliga gånger denna månaden och lekt och ätit)
Mamman hade tidigare under gårdagen frågat mig vad de önskar sig. Jag tänkte på hur mkt vi handlat för 900 kr och sa att den äldsta önskade sig en handkontroll till hans xbox eller star wars lego och den minste ville ha fingerfärg till badet. En handkontroll kan man köpa begagnad för 200 kr.
Hon smsade mig och undrade om inte den äldste önskade sig en bok istället. Nej, haan har så många sa jag. vi fick köpa det hennes son ville ha-det var hon som sa att vi skulle köpa det, då kan hon gott köpa vad våra barn önskar sig.
De fick inte vad de önskade sig. min äldste son fick ett litet legopaket med Cars 2 (han gillar inte bilar och har inte ens sett filmen) prislappen satt kvar:Ordpris 149 kr REA 99 kr
Den lille fick en träleksak från ikea han redan har också den kostade 99 kr.
De känner våra barn och vet att vår äldsta ALDRIG lekt med bilar. Jag brukar inte reagera på paket man köper men detta tyckte jag var SNÅLT! 200 kr la de ner på våra barn men vi skulle minsann köpa spel för 700 och sen fick man ju komma med ett litet paket till. Jag sa inget till dem och min son tackade snällt men jag har god lust att fråga dem vad de håller på med.
Längtar tills nästa gång ngn av deras barn fyller år.Då ska jag fråga vad de önskar sig och sen köpa en helt annan sak jag vet att de inte gillar för 99 kr....
Vad tycker ni?