JuliMamma90 skrev 2012-05-05 20:56:36 följande:
Okej, tack för tipset, :D Det är ju inte långt in till stan o nära till HC med. :) Man hör ju inget dåligt om Ljura iaf. Haga har man väl hört mer om nu för tiden? Gick gymnasiet i Norrköping, men sen 2010 har ja inte vartså mkt i Norrköping, :/ Mest för shopping.
Japp det finns ett netto i hageby . Om man fortsätter förbi HC så ligger det på samma sida, :)
Okej, :) Vi måste ju söka om förskola då tills vi flyttar. Pojkvännen har fått besked om kanske anställning till början på Juni :D
Jo ja känner ju lite folk, men har ju inte så mkt kontakt längre, den försvinner ju fort, :/ Men känns som de lättare o hitta nya vänner i norrköping än finspång, :P
Nej det skulle nog bli perfekt för er att bo där faktiskt :) Jag har en morbror som har bott där i flera år nu, och min svärfar har bott där nåt år nu också, sen vänner som bor där till och från också så det är ett bra ställe
Dock!... ingen hiss i de flesta husen :/
Haga ligger ju på andra sidan stan mot Hageby så det känns ju lite onödigt :) Ni har ju Klingsberg och Ektorp också som ligger nära, eller Navestad, men det blir långt bort till stan/skolor istället.
Jaha okej det visste jag inte :) Måste va nybyggt? Får han fast anställning då alltså? Jag håller tummarna för er :) så himla skönt med jobb!!
Aha ni har redan sökt förskoleplats, såklart? Hmm, det du kan göra faktiskt nu när det lutar åt att ni ska flytta det är att ringa den platsansvarige för förskolorna i t.ex. Ljura, deras nummer står på Norrköpings hemsida under typ barnomsorg
Då kan hon berätta nu om det finns nån plats på en förskola i Ljura, eller om ni behöver leta nån annanstans eller vänta. Kan ju va bra att veta! :)
Ja jag tror också det är lättare att hitta nya vänner här än i Finspång :P Har ni ens nån öppna förskola eller så?