Ex problem
Jag lämnade mitt ex för 2,5 år sedan som jag har 2 barn tillsammans med, separationen gjorde honom helt förstörd. Allt jag gjorde var fel, hur jag var med barnen, mina vänner, att jag levde ensam och ekonomi. Fick höra någon sorts trakasseri varje dag ifrån honom. Han träffade en ny tjej men trakasserierna fortsatte.
När jag träffade en ny kille eskalerade trakasserierna något vansinnigt ända tills jag hotade med en polisanmälan då han insåg att han kanske blir av med den delade vårdnaden om barnen.
Nu är det så att jag och "den nya killen" har blivit sambo och köpt hus ihop och mitt ex har dragit sig tillbaka med sina uttalanden, han har inte ens varit intresserad av att träffa min nya kille även om barnen bor hos oss varannan vecka. Fram till idag, när han utan några som helst ursäkter vill komma hem till oss på kaffe och titta på vårt nya hem. Min sambo vill inte veta av honom efter all skit som han har fått ta emot från honom, och han vill absolut inte ha honom i vårt gemensamma hem.
Nu är ju frågan hur man ska förklara detta dilemma för barnen, och vad man ska svara dem den dagen de vill visa sina nya rum för sin pappa?